0سبد خرید
02166680105با ما تماس بگیرید:
تفاوت پروفیل صنعتی و ساختمانی

یکی از سوالات افرادی که قصد خرید پروفیل ساختمانی دارند، بررسی تفاوت پروفیل صنعتی و ساختمانی است. برای بررسی تفاوت پروفیل صنعتی و ساختمانی با ما همراه باشید.

منظور از پروفیل صنعتی و ساختمانی چیست

پروفیل ها ساختمانی از نظر اندازه طولی و عرضی بوده و می توان برای فعالیت های ساختمانی، صنعتی، تجهیزات پنجره، لوله کشی و غیره استفاده نمایید. پروفیل ها دارای انواع مختلفی بوده که در صنعت و ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. هر کدام دارای قیمت های متفاوتی هستند.

اگر قصد خرید آهن آلات با قیمت روز را دارید، می توانید به سایت آهنیست مراجعه کرده و ضمن بررسی جداول وزن آهن آلات، اقدام به خرید میلگرد ، خرید تیر آهن و اطلاع از قیمت پروفیل، قیمت نبشی، قیمت ناودانی و قیمت ورق های فولادی داشته باشید. در ادامه به تفاوت پروفیل صنعتی و ساختمانی می پردازیم.

 پروفیل ساختمانی

پروفیل های ساختمانی به شکلی ساخته شده که بتوانید در صنعت ساختمان از جمله ساخت درب و پنجره، سقف خانه ها، ستون ها و غیره مورد استفاده قرار دهید. برای ساخت پروفیل ساختمانی از ورق های فولادی استفاده می شود تا مقاومت و استحکام آن افزایش یابد. در نظر داشته باشید قوطی فولادی، پروفیل پنجره و پروفیل لنگه دری از جمله پروفیل های ساختمانی محسوب می شود. در ادامه به تفاوت پروفیل صنعتی و ساختمانی می پردازیم.

برای اطلاع از قیمت روز پروفیل به آهنیست مراجعه کنید

پروفیل صنعتی

پروفیل های صنعتی از مقاومت بالاتری برخوردار بوده و در ابعاد و ضخامت های بیشتری تولید می شود. پروفیل های صنعتی را با نام پروفیل های چهارگوش نیز می شناسیم که در ابعاد مختلف با توجه به استاندارد های جهانی و سفارش مشتری تولید می‌ شود. از جمله پروفیل های مستطیلی و مربعی از محبوب ترین پروفیل های صنعتی بوده که در خودرو سازی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین پروفیل های زد شکل نیز در سقف ستون ها و سوله ها استفاده می شود.

یکی از موارد مهم در این زمینه، تأثیر استفاده از پروفیل صنعتی بر هزینه ساخت هر متر سوله است. استفاده از پروفیل‌های با کیفیت و مناسب می‌تواند هزینه‌های ساخت را کاهش داده و بهره‌وری پروژه را افزایش دهد. با توجه به ویژگی‌های فنی پروفیل‌های صنعتی، انتخاب صحیح این مصالح می‌تواند به بهبود کیفیت و کاهش هزینه‌های کلی ساخت و ساز کمک کند.

تفاوت پروفیل صنعتی و ساختمانی چیست

وجه تمایز پروفیل های صنعتی و ساختمانی در ابعاد آن بوده و پروفیل های صنعتی با توجه به کاربرد آن ها از ضخامت بیشتری برخوردار هستند. به همین دلیل قیمت گران ترین داشته و استحکام بیشتری نیز دارد. در نظر داشته باشید پروفیل های ساختمانی از فولاد تشکیل شده است تا استحکام سازه را افزایش دهد. در اسکلت بندی انواع برج های بلند و ساختمان ها از پروفیل های فولادی ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت پروفیل صنعتی و ساختمانی

قیمت پروفیل ها بر حسب وزن فولاد یا متریال های دیگر در نظر گرفته می شود. در بررسی وزن باید ارتفاع، طول و عرض را بررسی کرده و بتوانید محاسبه منطقی داشته باشید. در نتیجه پروفیل های ساختمانی قیمت ارزان تری دارند.

کاربرد های پروفیل صنعتی و ساختمانی

پروفیل های ساختمانی برای فعالیت های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع پروفیل های صنعتی برای ساخت و ساز سازه های فلزی، انواع پل ها، تابلو های تبلیغاتی، صنایع نظامی، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی کاربرد دارد.

طراحی و تولید پروفیل صنعتی

پروفیل صنعتی از ورق های سیاه فولادی تولید می شود. یکی از موارد حائز اهمیت در تولید پروفیل صنعتی و ساختمانی، آلیاژ های به کار رفته در آن است. در پروفیل های صنعتی ممکن است از کربن متوسط بر حسب نیاز به استفاده شود. در روش نورد گرم ابتدا ورق انتخابی در کوره نرم شده سپس تحت کشش قرار می گیرد تا به شکل پروفیل مدنظر تبدیل شود. در نهایت دو طرفه ورق به همدیگر جوش خورده و از روش ساخت پروفیل فولادی جوش پذیر استفاده می شود.

اگر قصد خرید آهن آلات با اطلاع از قیمت روز آهن آلات را دارید، می توانید به سایت آهنیست مراجعه کرده

طراحی و تولید پروفیل ساختمانی

برای ساخت پروفیل های ساختمانی از روش های نورد گرم یا سرد استفاده می شود. با توجه به این که آلیاژهای مورد استفاده پروفیل های ساختمانی محبوبیت بسیاری دارد، برای ساخت درب و پنجره از ورق های گالوانیزه استفاده شده تا کمتر از ورق های عادی دچار زنگ زدگی و خوردگی در اثر رطوبت شود. برای ساخت پروفیل های ساختمانی بسته از روش نورد سرد استفاده می شود. از نورد گرم برای پروفیل های سنگین و نورد سرد برای پروفیل های سبک تر بهترین گزینه محسوب می‌ شود.

به صورت کلی با توجه به قطعه تولید شده باید از روش های طراحی متفاوتی استفاده شود تا کارایی و استحکام قطعه افزایش یابد. در این بحث به بررسی تفاوت پروفیل صنعتی و ساختمانی پرداختیم. امیدوارم مطالب بررسی شده مورد توجه شما قرار گرفته باشد. برای مطالعه بیشتر با مقالات سایت ما همراه باشید.