0سبد خرید
02166680105با ما تماس بگیرید:
محصولات فولاد بناب

مجتمع صنعتی فولاد بناب که از 1383 در استان آذربایجان شرقی به فعالیت می‌پردازد، جزو بزرگ‌ترین شرکت‌های فولاد می‌باشد. این مجتمع متشکل از چندین شرکت تولید فولاد و همچنین کارخانه‌های ذوب و نرم است که با فعالیت در زمینه‌ های مختلف توانسته محصولات فولادی متعددی را به تولید برساند.

این کارخانه دارای ۶ زیرمجموعه بوده و محصولات متنوعی دارد  که ما در این مطلب قصد داریم به ‌طور کامل آن‌ها را معرفی کنیم. برای آشنایی با محصولات فولاد بناب تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 سایت آهنیست می‌تواند برای اطلاع از قیمت روز میلگرد، نبشی، قیمت ناودانی، قیمت روز تیرآهن دیگر مقاطع فولادی به شما کمک کند. اگر  قصد خرید این محصولات را دارید و می‌خواهید در بهترین زمان  با قیمت مناسب آن‌ها را خریداری کنید، مجموعه ما می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

معرفی کارخانه فولاد صنعت بناب

 کارخانه صنعت بناب دارای چندین فاز در شهرستان بناب واقع در استان آذربایجان شرقی است.

این مجموعه با داشتن ۷ خط نورد و ۲ واحد ذوب و تولید محصولات فولادی مختلف نظیر میلگرد آجدار، تیرآهن، ناودانی، نبشی، شمش فولادی و همچنین مفتول آلیاژی می‌پردازد.  ظرفیت این مجتمع در بخش نورد گرم حدود ۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تن و در بخش ریخته گری دارای ظرفیت ۴۵۰ هزار تن در یک ‌سال است.

 ویژگی مجتمع فولاد بناب

  پیش ‌از معرفی محصولات فولاد بناب بهتر است که درمورد ویژگی‌های این مجموعه توضیحاتی را ارائه دهیم. مهم‌ترین ویژگی و مزیتی که این کارخانه دارد، ظرفیت بالای تولید آن است. میزان تولید این مجتمع حدود یک میلیون 950 عزار هزار تن و در بخش‌های نورد گرم بود که در حال حاضر در بخش خصوصی دارای مقام اول را دارد.

و در میان تولید کنندگان فولاد رتبه چهارم را دارا می باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی فولاد بناب امکانات زیربنایی بسیار عالی و همچنین شرایط دسترسی به جاده اصلی، نیروگاه خط آهن و همچنین خطوط انتقال گاز و آب را است.

معرفی محصولات فولاد بناب

همان‌ طور که گفتیم که در تولیدات فولاد بناب تنوع زیادی وجود دارد و ما در ادامه برخی از مهم‌ترین محصولات این کمپانی را به شما معرفی می‌کنیم. از جمله محصولات تولیدی کارخانه فولاد بناب می توان به اشاره موارد زیر اشاره کرد:

میلگرد آجدار در اندازه‌ های مختلف

تیرآهن

نبشی

ناودانی 

مفتول آلیاژی

شمش  تیرآهن سبک و نیمه سبک

نبشی بال مساوی

img src="/images/انواع_محصولات_فولاد_بناب.jpg" alt="انواع محصولات " width="500" height="264" /></p>"

معرفی زیرمجموعه‌های مجتمع فولاد صنعت بناب

این کارخانه متشکل از 6 زیرمجموعه است که عبارت‌اند از:

کارخانه شماره 1

این این قسمت اولین خط تولید ذوب و ریخته‌گری در قسمت شمال غربی کشور می‌باشد که با استفاده از ۵ دستگاه کوره القایی با ظرفیت ۲۰ تن به تولید محصولات مختلف می پردازد. واحد ریخته گری این کارخانه نیز تولید سالانه ۱ هزار و ۱۵۰ هزار تن شمش فولادی را در طول ۶ متر و انجام می‌دهد.

کارخانه شماره 2

این کارخانه فولاد به تولید محصولات فولاد صنعت بناب با استفاده از کوره قوس الکتریکی در شمال غرب می‌پردازد. این مجموعه از سال ۱۳۹۲ به بهره‌برداری می‌پردازد. محصولات این مجموعه متشکل از شمش‌های فولادی به طول ۱۲ متر هستند که در خط تولید نورد به تولید می رسند.

کارخانه شماره 3

در این مجموعه با استفاده از ۳ خط نورد گرم میلگرد های آجدار با ظرفیت ۸۵۰ هزار تن تولید می‌شوند. در واحد ذوب نیز ذوب و ریخته ‌گری نیز شمش فولادی با ظرفیت ۳ هزار تن در سال تولید می‌شود.

کارخانه شماره 4

کارخانه شماره ۴ در دو قالب خط تولید نورد گرم از سال ۱۱۸۷ به فعالیت می‌ پردازد .اولین خط نورد برای تولید میل‌گردهای آجدار بوده و مفتول های آلیاژی است. همچنین تیرآهن و ناودانی های مختلف نیز در این کارخانه به تولید می ‌رسند و ظرفیت آن ۴۵۰ هزار تن در سال می‌ باشد.

کارخانه شماره 5

این کارخانه از سال 1390 به تولید می پردازد و شمش‌های ۲ متری را به بازار عرضه می‌کند. سرعت تولید خط نورد این کارخانه نسبت‌به خطوط دیگر بسیار بیشتر بود و ظرفیت تولید آن نیز در یک‌ سال ۴ هزار تن میلگرد می‌باشد.

کارخانه شماره 6

این کارخانه در سال ۱۳۸۹ به تولید. محصولات فولاد صنعت بناب پرداخت. تجهیزات این کارخانه متشکل از دو خط تولید نورد گرم با تخم با تکنولوژی‌های جدید است و ظرفیت آن نیز حدود ۴۵۰ هزار تن میلگرد آجدار می‌ باشد.