0سبد خرید
02166680105با ما تماس بگیرید:
کاربرد های پروفیل در صنعت

یکی از تجهیزات فلزی پر کاربرد در صنعت، پروفیل های فلزی بوده که با توجه به تنوع آن مورد استفاده قرار می گیرد. برای بررسی کاربرد های پروفیل در صنعت با ما همراه باشید.

انواع پروفیل در صنعت

پروفیل ها به صورت کلی دارای دو دسته بندی هستند که می توانیم به پروفایل های باز و پروفیل های بسته اشاره نماییم. پروفیل های باز دارای ابعاد و ضخامت های متنوع بوده و جهت کاربرد های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد. انواع تیرآهن، نبشی، ناودانی، پروفیل ابرو، پروفیل زد، پروفیل فرانسوی، مکزیکی و غیره از جمله پروفیل های کاربردی در صنعت است. در ادامه به کاربرد های آن نیز اشاره می نماییم.

پیشنهاد : برای اطلاع از قیمت روز قوطی پروفیل به آهنیست مراجعه کنید.

متریال ساخت پروفیل

پروفیل های ساختمانی از جنس آهن ساخته می شود و از استحکام کافی نسبت به سایر محصولات مشابه برخوردار است. پروفیل ها با توجه به کاربرد آن در اشکال مختلفی ساخته می ‌شود که می‌ توانیم به پروفیل های گالوانیزه و پروفیل های کامپوزیت و غیره اشاره نماییم. پس اگر قصد اطلاع از انواع پروفیل فولادی را دارید، در ادامه برای اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

پروفیل صنعتی و ساختمانی

پروفیل ها از لحاظ ساختار و کاربرد هایشان در دو دسته ساختمانی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. پروفیل های ساختمانی نظیر پروفیل ۵۰۷، پروفیل ۵۰۸، پروفیل ۵۰۹، پروفیل لنگه دری و غیره از جمله پروفیل های ساختمانی محسوب می‌ شوند. انواع پروفیل های صنعتی کاربرد های تخصصی تری داشته و در فعالیت های نظیر خودروسازی، پزشکی، نظامی، ساخت میز و صندلی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

منظور از پروفیل ستونی چیست

پروفیل های ستونی با نام پروفیل قوطی مربع یا مستطیلی نیز شناخته می‌ شود و برای ساخت انواع تریلی ها، باربند ها، خودرو های سبک و سنگین مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از لوازم اختصاصی بیمارستان ها و دندانپزشکی ها پروفیل های قوطی مربع یا مستطیلی بوده و در ساخت لوازم خانگی نیز از این محصول مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر قصد خرید پروفیل های فلزی را دارید، می توانید به فروشگاه آنلاین آهنیست مراجعه کرده و با صحبت با کارشناسان فنی مجموعه، اقدام به خرید محصول مورد نظر نمایید.

پروفیل در ساخت و ساز و انبوه سازی

پروفیل ها در صنعت ساخت و ساز کاربرد بسیاری داشته و از پروفیل های نورد گرم و نورد سرد مورد استفاده قرار می گیرند. هر کدام کاربرد های خاص خود را دارد و می توانید برای ساخت و ساز های مختلف از جمله تیر های معلق یا چهارچوب در از این نوع پروفیل ها استفاده نمایید. در ادامه به سایر کاربرد های پروفیل در صنعت و ساختمان می پردازیم.

پروفیل گالوانیزه

اگر در صنعت ساختمان فعالیت کرده باشید، نام پروفیل های گالوانیزه را شنیده اید. این پروفیل ها عمر بیشتر و مقاومت بالایی داشته و در مناطق استفاده می ‌شود که رطوبت آن بیشتر از محیط های دیگر است. به دلیل استحکام در صنعت درب و پنجره کاربرد بسیاری دارد و در انواع برج های بلند، ساختمان های مسکونی و اداری استفاده می شود.

پروفیل های گالوانیزه به دلیل استحکام بالا مقاومت بالایی داشته و در ضخامت کافی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر قصد خرید و اطلاع بیشتر در مورد پروفیل کاربرد در صنعت را دارید، به سایت آهنیست مراجعه کرده و ضمن بررسی مقالات می توانید محصولات مجموعه را نیز مشاهده نمایید.

پروفیل کامپوزیتی

یکی دیگر از انواع مدل های پروفیل، نوع کامپوزیتی بوده که در برابر خوردگی مقاومت بالایی داشته و در مناطقی که آب و هوای نامناسبی دارد، استفاده می‌ شود این نوع پروفیل در مقابل خوردگی و ارتعاشات مقاوم بوده همچنین دمای بالا باعث تغییر شکل فلز نمی شود. اگر در مناطق زلزله خیز زندگی می کنید، استفاده از پروفیل های کامپوزیتی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. پروفیل های کامپوزیتی در انواع پل ها که رطوبت زیادی وجود دارد، بهترین انتخاب بوده و باعث سبک تر شدن سازه پل می شود.

جمع بندی

در این بحث و بررسی تخصصی کاربرد های پروفیل در صنعت پرداختیم. سعی داشتیم به انواع پروفیل در صنعت اشاره کرده و در مورد ساخت پروفیل و نوع ستونی صحبت کردیم. اگر قصد بررسی بیشتر موارد ذکر شده را دارید، مقالات سایت را مطالعه کرده یا به فروشگاه آهنیست مراجعه نمایید. در این سایت می توانید از قیمت روز میلگرد ، قیمت روز تیرآهن ، پروفیل نبشی، ناودانی و ورق های فولادی کسب اطلاع نمایید.