0سبد خرید
02166680105با ما تماس بگیرید:
کاربرد های پروفیل در ساختمان سازی

پروفیل ها یکی از تجهیزات کاربردی در ساخت و ساز بوده که می توانید از انواع آن برای ساخت سازه و طراحی پنجره ها استفاده نمایید. برای بررسی کاربرد های پروفیل در ساختمان سازی با ما همراه باشید.

انواع پروفیل از لحاظ ساختار

پروفیل ها از لحاظ ساختار شامل دو دسته پروفیل های باز و پروفیل های بسته است. تیرآهن، تسمه، نبشی، ناودانی، انواع میلگرد جز پروفیل های باز محسوب می‌ شود. انواع لوله قوطی فولادی جزء پروفیل های بسته بوده و با توجه به کاربرد آن برای طراحی فضای داخلی اسکلت سازه و اجزای ساختمان استفاده می شود.

یکی از عوامل دخیل در قیمت پروفیل ، کیفیت آن بوده و باید در زمان خرید به ضخامت، وزن و نوع ساختار پروفیل توجه نمایید. در نتیجه از استحکام کافی در سازه برخوردار باشد.

کاربرد های پروفیل در ساختمان سازی

پروفیل ها در ساخت و ساز و ساخت در و پنجره آهنی استفاده می شود اما با توجه به ساختار و طراحی آن می توانید برای نرده های فلزی پنجره ها، راه پله ها، نرده کشی دیوار حیاط، پیاده رو ها و غیره استفاده نمایید. پروفیل های ستونی برای ساخت ستون و اسکلت فلزی ساختمان نیز استفاده می شود.

منظور از پروفیل نورد سرد یا گرم در ساختمان سازی چیست

پروفیل های ساختمانی شامل سه دسته پروفیل نورد گرم، پروفیل نورد سرد و پروفیل نورد مرکب است. پروفیل نورد سرد با شکل دادن بدون حرارت از طریق خم کردن و پرس ایجاد می شود. این پروفیل ها برای فعالیت های سبک در ساختمان ها مانند سقف کاذب، تکیه گاه ها، ناودان ‌ها و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. انواع پروفیل های نورد گرم از شمش فولادی ساخته شده و پس از حرارت به اشکال مختلف دلخواه تبدیل می شود.

پروفیل های مرکب نیز وجود دارد که از اتصال چندین پروفیل گرم و سرد ایجاد می شود. با توجه به ساختار آن در دو نوع باز و بسته طراحی می شود. انواع پروفیل های لوله و قوطی، درب کرکره های برقی و غیره با توجه به شکل ظاهری آن جز پروفیل های بسته محسوب می ‌شود اما پروفیل هایی نظیر تیرآهن، تسمه، میلگرد، نبشی، ناودانی و چهار پهلو با توجه به شکل ظاهری خود از پروفیل های باز هستند.

برای اطلاع از قیمت روز تیرآهن به آهنیست مراجعه کنید

مزیت پروفیل گالوانیزه در ساختمان سازی

پروفیل های گالوانیزه در محیط های مرطوب و قسمت هایی که امکان خوردگی وجود دارد، مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال می توانیم به پروفیل های upvc و پنجره های دوجداره اشاره نماییم. با توجه به فشار وارده می توان از پروفیل های گالوانیزه با ضخامت بالا نیز استفاده نمایید. متریال ساخته پروفیل اهمیت بسیار بالایی داشته و می تواند عایق صوتی و گرما در ساختمان ها باشد.

برای اطلاع از قیمت روز میلگرد به آهنیست مراجعه کنید.

مزیت ها و معایب استفاده از پروفیل

تولید و طراحی پروفیل نیاز به تجهیزات تخصصی بوده و حتی مواد اولیه جهت تولید آن نیز ممکن است به صورت وارداتی باشد. پروفیل ها توسط شرکت های معتبری در کشور به صورت انبوه تولید می شود که هر مجموعه تولیدی شاخص های مختلفی دارد. با توجه به دشوار بودن اتصالات پروفیل ممکن است هزینه های آن افزایش یابد.

در کنار آن، هزینه های جابجایی را نیز در نظر داشته باشید. تمامی اتصالات باید با دقت بالا انجام شود اما در نظر داشته باشید

عوامل موثر در قیمت پروفیل های ساختمان

در زمان خرید حتما به متراژ فضای مورد نظر توجه نمایید. نوع پروفیل اهمیت بسیار بالایی دارد. باید با توجه به فضای مورد نظر از پروفیل مناسبی استفاده شود. فرایند ساخت پروفیل اهمیت بسیار بالایی دارد و هرکدام استحکام خاص خود را دارد. می توانید پروفیل های نورد سرد و نورد گرم برای کاربری های خاصی خریداری نمایید. سطح مقطع پروفیل نیز اهمیت بسیار بالایی دارد. در آخر حتماً به جنس آلیاژ پروفیل توجه نمایید که مقاوم در برابر شرایط جوی باشد.

جمع بندی

بحث امروز ما در مورد کاربرد های پروفیل در ساختمان سازی بود. اگر قصد خرید انواع آهن آلات در سایز های استاندارد جهانی را دارید، می توانید به سایت آهنیست مراجعه نمایید. در این سایت به صورت لحظه ای قیمت مقاطع آهن بارگذاری می شود که می توانید با توجه به نیاز خود از محصولات سایت آهنیست خریداری نمایید.

برای مشاهده جداول وزن آهن آلات مانند انواع میلگرد، تیر آهن، قوطی، پروفیل، نبشی، ناودانی و ورق های فولادی به قسمت جداول اوزان آهن آلات در سایت آهنیست مراجعه کنید.