0سبد خرید
02166680105با ما تماس بگیرید:
پروفیل سبک چیست ؟

پروفیل سبک چیست ؟ پروفیل سبک به عنوان یکی از قطعه های فولادی شناخته می شود که از طول یکسانی در سطح مقطع برخوردار است. برای بررسی ویژگی های پروفیل سبک با ما همراه باشید.

پروفیل سبک یکی از محصولاتی بود که از ورق های روغنی و ورق نورد سرد تهیه شده و ضخامت آن بین هفت دهم میلی متر الی ۱.۵ میلی متر ساخته می شود. به پروفیل های سبک، پروفیل های مبلی گفته شده و با توجه به خصوصیات و کاربرد های آن در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد.

پیشنهاد : برای اطلاع از قیمت روز پروفیل به آهنیست مراجعه کنید.

مقایسه پروفیل سبک

  • جنس و اندازه ورق سبک و سنگین

برای ساخت پروفیل های سبک از ورق های روغنی گالوانیزه با روش نورد سرد استفاده می شوند ولی برای ساخت پروفیل سنگین از ورق سیاه نورد گرم استفاده می شود. حداکثر ضخامت پروفیل های سبک حدود ۱.۵ میلی متر بوده که پروفیل های سنگین بیشتر از این مقدار است.

در صورتی که قصد خرید پروفیل سبک فلزی و انواع میلگرد، انواع تیرآهن، ورق های فلزی، ناودانی و غیره را دارید، می توانید با توجه به نرخ روز فولاد به مجموعه آهنیست مراجعه کرده و محصول مورد نظر را خریداری نمایید.

  • استحکام ورق سبک و سنگین

یکی از مواردی که باید در زمان خرید به آن توجه کنید، استحکام و خواص مکانیکی پروفیل های سبک و سنگین است. پروفیل سنگین جوش پذیری، استحکام خمشی، پیچشی بالا و مقاومت فشاری داشته اما پروفیل های سبک کیفیت، سطح بالا آبکاری و شکل پذیری بهتری دارد. پس بهتر است با توجه به کاربرد های هر پروفیل اقدام به خرید نمایید. در ادامه به کاربرد های پروفیل سبک می پردازیم.

پیشنهاد : برای اطلاع از قیمت قوطی آهن به آهنیست مراجعه کنید.

کاربرد های پروفیل سبک

با توجه به خواص تولید پروفیل ها می توان در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار دهید. پروفیل های سنگین برای فعالیت های نظیر طراحی شاسی خودرو، ستون ساختمان، دستگاه های صنعتی سنگین و غیره مورد استفاده قرار می ‌گیرد. پروفیل های سبک در ساخت اگزوز خودرو، دوچرخه، صنایع مبل، لوازم خانگی، کانتینر تریلی استفاده می شود.

پزوفیل سبک چه خصوصیاتی دارد

یکی از ویژگی های پروفیل های سبک کیفیت سطح آن بوده که با توجه به اصول مهندسی و کاربرد های آن در ضخامت های مختلف طراحی می شود. فرم پذیری مناسبی داشته و می توانید در تنوع وزنی مختلفی استفاده نمایید. یکی دیگر از ویژگی‌های این پروفیل ها، قابلیت آبکاری بوده که بسیار ظریف و دقیق تر از نسبت به سایر پروفیل های سنگین طراحی می شود. بهتر است در زمان خرید با توجه به محدوده ضخامتی پروفیل سبک، اقدام به خرید محصول در ابعاد و اندازه های دلخواه خود نمایید تا محصول کاربردی باشد.

بررسی قیمت پروفیل سبک و سنگین

پروفیل های سبک قیمت بیشتری نسبت به پروفیل های سنگین داشته و اما قیمت محصول با توجه به وزن آن محاسبه می گردد که اگر از لحاظ وزنی مقایسه کنیم، پروفیل سبک قیمت کمتری خواهد داشت. وزن پروفیل سبک کمتر بوده و کاربرد آن در فعالیت های مختلف بیشتر است. در ادامه به روش ساخت پروفیل سبک می پردازیم.

در صورتی که قصد خرید انواع آهن آلات مانند میلگرد ۱۲، میلگرد ۱۶، تیرآهن ۲۰ سبک ذوب آهن اصفهان، پروفیل چهارچوبی ۵۰۹، پروفیل لنگه دری ۵۰۸ و غیره را دارید، می توانید به سایت آهنیست مراجعه نمایید. با توجه به موجودی محصولات مجموعه اقدام به خرید محصول مورد نظر خود نمایید.

روش ساخت پروفیل سبک

برای تولید پروفیل سبک نیاز به مواد اولیه خواهید داشت. امروزه کارخانجات فولاد مبارکه و کارخانجات فولاد دیگر در کشور مواد اولیه را تامین می نمایند و دیگر نیازی به مواد اولیه خارجی وجود ندارد. مواد اولیه پروفیل سبک بوده به صورت ورق به کارخانه تولید پروفیل ارسال می شود.

با کمک دستگاه برش داده می شود. پس از جوش ورق ها به صورت نیمه اتوماتیک یا تمام اتوماتیک بر روی کلاف قرار گرفته و با توجه به غلتک کاملاً تخت و صاف می شود. می توانید با توجه به برش ایجاد شده برای فعالیت ‌های مختلفی استفاده نمایید.

جمع بندی

ورق های پروفیل سنگین و سبک هر کدام مزایای خاص خود را در صنعت دارد. بهتر است با توجه به کاربرد های خود پروفیل مناسب را خریداری نمایید. در این بحث به بررسی ویژگی ها و تفاوت های پروفایل سبک و سنگین پرداختیم. امیدواریم مطالب بررسی شده مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

مطالب مرتبط :

قیمت روز نبشی

قیمت روز ورق