0سبد خرید
02166680105با ما تماس بگیرید:
با انواع پروفیل ساختمانی آشنا شوید

پروفیل ساختمانی یکی از تجهیزات کاربردی در ساخت ساختمان و انبوه سازی محسوب می شود که می توانیم به انواع تیرآهن و مشتقات آن اشاره نماییم. امروز می خواهیم به دسته‌بندی انواع پروفیل آهنی پرداخته و از لحاظ شکل ظاهری کاربرد های آن با همدیگر مقایسه نماییم. جهت بررسی انواع پروفیل ساختمانی و آشنایی با آن ها با ما همراه باشید.

انواع پروفیل

پروفیل های صنعتی بیشتر در ساخت خودرو و تجهیزات نظامی مورد استفاده قرار می گیرد. این پروفیل ها از ابعاد بزرگ ترین نسبت به پروفیل های ساختمانی دارد و این پروفیل ها با نام پروفیل های ستونی نیز شناخته می شود.

پیشنهاد : قیمت پروفیل

پروفیل ساختمانی

پروفیل های ساختمانی با توجه به نوع سازه در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. از ساخت درب و پنجره گرفته تا ساخت ستون ها و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد پروفیل های ساختمانی نسبت به صنعتی بیشتر بوده و می توانید با توجه به روش های ساخت آن از کارخانجات معتبر ای پروفیل ساختمانی مناسب را خریداری نمایید.

طول و اشکال ظاهری پروفیل ساختمانی

انواع پروفیل های ساختمانی با توجه به فرایند ساخت پروفیل نورد سرد، پروفیل نورد گرم و پروفیل نورد مرکب تقسیم می شود. به صورت استاندارد این محصولات در طول ۶ متری، ۱۲ متری و حداکثر ۱۴ متری در بازار موجود بوده و با توجه به استانداردهای اروپایی تولید می ‌شود. اگر قصد خرید پروفیل ساختمانی را دارید، می توانید به سایت آهنیست مراجعه کرده و پس از مشاهده قیمت ها، اقدام به ثبت سفارش محصول مورد نظر خود نمایید.

پروفیل آهنی در کارخانجات فولاد مختلفی تولید می شود که می توانید محصول مورد نظر خود را از کارخانجات ذوب آهن اصفهان تهیه نمایید که با توجه به استاندارد های اروپایی و آمریکایی تولید می شود. امکان خرید در ابعاد و سایز های مختلف توسط مجموعه آهنیست وجود دارد. در ادامه برای بررسی موارد بیشتر در مورد انواع پروفیل با ما همراه باشید.

پیشنهاد : قیمت قوطی پروفیل

کاربرد پروفیل ساختمانی

از روش ساخت نورد سرد برای تولید پروفیل های درب و پنجره، سقف کاذب و غیر استفاده می شود.پروفیل سرد و گرم برای تولید پروفیل های قوطی شکل مناسب بوده و از مرکب برای تولید محصولات ترکیبی از پروفیل های سرد و گرم مورد استفاده قرار می ‌گیرد. می توانیم به دو نوع پروفیل های باز و بسته اشاره نماییم.

در نظر داشته باشید با توجه به شکل ظاهری پروفیل هایی که شکل بسته ای دارند، به نام پروفیل های بسته معروف بود و می توانیم با انواع پروفیل های مستطیلی، مربعی و غیره اشاره نماییم. پروفیل های باز، پروفیل های سپری، پروفیل کلاهی، پروفیل فرانسوی و پروفیل زد از پروفیل های کاربردی بوده که هرکدام مزایا، معایب و کاربرد های خاص خود را دارند.

پروفیل لنگه دری

پروفیل های نگهداری برای چهارچوب های در، گوشه پله ها و نرده های فولادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که با نام پروفیل های ۵۰۸ نیز شناخته می‌ شود. پروفیل لنگه دری دارای ضخامت ۲۴ میلی متر بوده و طول آن ها بین ۶ الی ۱۲ متر متغیر است. قیمت پروفیل لنگه دری با توجه به عرضه و تقاضای قیمت آهن فولاد و مواد اولیه آن انجام می شود.

پروفیل کلافی

پروفیل کلافی از جمله کاربردی ترین پروفیل های مصرفی در ساختمان سازی بوده که برای ساخت انواع تیرآهن، درب و پنجره، چهارچوب ناودانی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. سطح مقطع پروفیل کلافی دارای ۶ متر بوده که در ضخامت های ۰.۹ دهم تا ۲.۵ میلی متر تولید می ‌شود. پروفیل های کلافی به پروفیل های تک لبه نیز معروف است.

جمع بندی

پروفیل های دیگری نیز وجود دارد که می توانیم به پروفیل های مبلی، پروفیل زد، پروفیل گالوانیزه، پروفیل کامپوزیت، پروفیل استیل و غیر اشاره نماییم. هر کدام برای کاربرد های خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر قصد خرید پروفیل برای فعالیت های صنعتی و ساختمانی را دارید، می توانید به سایت آهنیست مراجعه کرده و پروفیل مناسب خود را خریداری نمایید.

پروفیل چهارچوبی، پروفیل لنگه دری و پروفیل سپری در سایت آهنیست موجود است. اگر پروفیل هایی با ابعاد دلخواه خود را دارید، می توانید از محصولات ورق فولاد مبارکه، تعاونی فولاد و غیره محصولات خود را خریداری نمایید. امیدواریم این بحث با عنوان آشنایی با انواع پروفیل ساختمانی مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

مطالب مرتبط : 

قیمت روز تیرآهن

قیمت روز میلگرد