0سبد خرید
02166680105با ما تماس بگیرید:
میلگرد زیگزاگ چیست

میلگرد زیگزاگ یا میلگرد خرپا یکی از انواع روش های ساخت سقف بوده که در صنعت ساختمان کاربرد های فراوانی دارد. برای بررسی ویژگی ها و کاربرد های میلگرد زیگزاگ با ما همراه باشید.

روش ساخت میلگرد زیگزاگ

میلگرد زیگزاگ در واقع همان میلگرد های گرید ۳ بوده که به صورت زیگزاگ به همدیگر متصل می شوند. این میلگرد ها به صورت جوشی یا سیمی به همدیگر متصل شده و در صنعت ساختمان کاربرد های بسیاری دارد.

قسمت های مختلف میلگرد زیگزاگ

میلگرد زیگزاگ از سه بخش اصلی تشکیل شده است که می‌ توانیم به میلگرد بالا، میلگرد عرضی و میلگرد پایین اشاره نماییم.

 میلگرد بالا برای تحمل بار تیرچه طراحی می شود و وزن قالب بندی و بتن ریزی را بر عهده دارد.

میلگرد عرضی یا میلگرد زیگزاگی به صورت عرضی بین میلگرد های بالا و پایین قرار گرفته و برای پیوسته نگه داشتن بتن طراحی شده است.

میلگرد پایین برای تحمل نیروی کششی لنگر های خمشی طراحی شده است که می تواند نیروی باربری سازه را تحمل نماید. میلگرد پایین باید به اندازه کافی خاصیت کششی و مقاومت داشته باشد.

روش های ساخت میلگرد زیگزاگ

روش مکانیکی

میلگرد زیگزاگی با در نظر گرفتن سطح مقطع مثلثی و اتصال میلگرد های آجدار طراحی می شود. در ابتدا میلگرد ها را در کنار هم قرار داده و در نقاط مدنظر علامت می زنند. سپس به وسیله دستگاه برش محل علامت زده را برش داده و به صورت زیگزاگی بین همدیگر قرار می دهند.

اگر قصد خرید انواع آهن آلات مانند میلگرد، نبشی و ورق تیرآهن را دارید، می توانید برای کسب اطلاع از قیمت و استعلام محصولات با توجه به تولیدات کارخانه های مختلف فولاد سازی به سایت آهنیست مراجعه نمایید.

روش اتوماتیک

در روش مکانیزه بدون دخالت کارگر و تکنسین اتصال تیرچه انجام شده سپس میلگرد های طولی روی هم کلاف شده و دستگاه مخصوص آن ها را ساخته و تحت کشش قرار می ‌دهند. در گام بعدی مقاطع به روش الکتریکی و توسط آرماتور نقاط جوش به هم متصل شده و این روش از کیفیت بهتری برخوردار است.

در این روش نیاز به الکترود برای جوش میلگرد ها وجود نداشته و برامدگی جوش در دیواره های میلگرد ایجاد نمی شود. همچنین می توانیم به مقاومت بالایی میلگرد زیگزاگ و کاهش خطا های اتصال اشاره نماییم. در  روش اتوماتیک هزینه های ساخت کاهش یافته و به نیروی انسانی کمتر نیاز خواهید داشت.

قیمت ملیگرد زیگزاگ آماده

به طور عمده میلگرد های زیگزاگ با توجه به سایز آن قیمت متفاوتی دارد و همچنین در زمان خرید باید به شرکت سازنده و نرخ قیمت روز تیرآهن توجه نماید. میلگرد های زیگزاگ به صورت کلاف و شاخه ای طراحی می شود و می توان در انواع مختلفی خریداری نمایید.

نرخ فولاد و انواع تیرآهن به صورت جهانی با توجه به عرضه تقاضا در بازار معامله می شود. عوامل بسیاری در تعیین قیمت تجهیزات فولادی وجود دارد در کنار شاخص های جهانی قیمت آهن و فولاد باید تورم و کاهش ارزش ریال در مقابل ارز های جهانی را نیز باید در نظر داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید تجهیزات فولادی به مجموعه آهنیست مراجعه نمایید.

مصارف میلگرد زیگزاگی

میلگرد زیگزاگی یا میلگرد خرپا یکی از تجهیزات قدرتمند برای سقف سازه ها است و در ساخت انواع بلوک مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه برای ساختمان های بتنی می توان از میلگرد های زیگزال استفاده کرده و هزینه های ساخت را تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش دهید.

موارد مهم در زمان خرید میلگرد خرپا

در زمان خرید حتما به برند تولید کننده، کیفیت میلگرد، مشخصات میلگرد و همچنین میزان عرضه و تقاضا توجه نمایید. اگر میلگرد ها به صورت مکانیزه تولید شود، از کیفیت برتری برخوردار خواهند بود.

وزن میلیگرد زیگزاگی

یکی از عوامل حائز اهمیت در زمان خرید میلگرد، وزن آن است. با توجه به این که میلگرد زیگزاگی در ساخت سقف استفاده می شود، مقاومت و وزن کمتر آن از اهمیت بالایی برخوردار است. معمولا معیار های سنجش وزن در بازار ایران از لحاظ وزنی وجود دارد که می توانید بررسی نمایید. در نتیجه میلگرد متناسب با استاندارد ساخت را خریداری نمایید.

برای اطلاع از جدول وزن میلگرد های آجدار و ساده و محاسبات وزن ها می توانید جداول اختصاصی استاندارد جهانی مراجعه نمایید. در این بحث به میلگرد زیگزاگ و مصارف آن پرداختیم. امیدواریم مطالبی بررسی شده مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

مطالب مرتبط :

قیمت روز میلگرد

قیمت میلگرد آجدار

قیمت پروفیل