0سبد خرید
02166680105با ما تماس بگیرید:
تیرآهن زنبوری چیست

یکی از انواع تیرآهن های کاربردی در صنعت، تیرآهن زنبوری بوده که به شکل گشترده مورد استفاده قرار می گیرد. برای بررسی کاربرد های این تیرآهن با ما همراه باشید.

تیرآهن زنبوری چیست

تیرآهن لانه زنبوری یکی از محصولات تولیدی کارخانجات فولاد بوده که با نام تیرآهن شبکه ای نیز شناخته می شود. این سازه فولادی از حفره های توخالی که شبیه لانه زنبور است، طراحی می شود. منظور از تولید این محصول ساخت تیر آهن با کمترین تغییر شکل و کمان خمشی بیشتر است. در ادامه به پارامتر های مختلف خرید تیرآهن لانه زنبوری و برندهای تولید کننده آن در ایران اشاره می کنیم.

برای اطلاع از  قیمت روز تیرآهن  با آهنیست در ارتباط باشید.

روش های ساخت تیرآهن لانه زنبوری

انواع تیرآهن لانه زنبوری را به روش های سرد یا گرم می سازند. در روش سرد ضلع های ترسیم شده بر روی تیر آهن به وسیله گیوتن برش داده شده و تیرآهن زنبوری تولید می‌ شود اما در روش گرم با ایجاد خال جوش روی خطوط ترسیم شده، محل برش را در نظر می گیرند. برای تقویت تیرآهن لانه زنبوری حفاری های ایجاد شده و روی تیر آهن را با ورق مخصوصی پر می کنند که جزء روش های مقرون به صرفه در ساخت تیرآهن لانه زنبوری محسوب می شود.

مشخصات و پارامتر های تیرآهن لانه زنبوری

پارامتر های مختلفی مانند سطح مقطع تیرآهن، وزن، عرض، ضخامت و ارتفاع تیرآهن لانه زنبوری مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد و با توجه به سازه مورد نظر تیرآهن با مشخصات ذکر شده خریداری می شود.

جهت خرید تیرآهن لانه زنبوری با مشخصات ذکر شده می توانید به مجموعه آهنیست مراجعه کرده و با توجه به کارخانه سازنده آن تیرآهن مورد نظر را خریداری نمایید. در نظر داشته باشید تیرآهن لانه زنبوری توسط کارخانجات فولاد کشور تولید می شود. جهت مشاوره انتخاب بهترین تیرآهن لانه زنبوری به سایت آهنیست مراجعه کرده و با کارشناسان مجموعه مشاوره نمایید.

مزیت های استفاده از تیرآهن لانه زنبوری

با توجه به اینکه  محصول نسبت به محصولات دیگر تحمل بار بیشتری دارد، در صنایع مانند حمل و نقل و عمران مورد استفاده قرار می‌ گیرد. می‌ توانید انواع لوله های تاسیسات را از فضای ایجاد شده یا حفره های این تیرآهن عبور داده و صرفه اقتصادی به دلایل سبک بودن آن ها دارد. در نظر داشته باشید ممکن است حفاری های ایجاد شده باعث کاهش مقاومت برش در محل اتصال ستون ها شود. پس تیرآهن لانه زنبوری را انتخاب کنید که دارای استاندارد های ساخت و تولید باشد.

مقاومت لانه زنبوری در برابر زلزله

امروزه در بسیاری از موارد با توجه به سطح مقطع و مقاومت خمشی تیرآهن لانه زنبوری برای کاهش وزن ساختمان و مصرف فولاد کمتر مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این تیرآهن خاصیت انعطاف پذیری داشته و ساختمان را در برابر زلزله محافظت می نماید.

کاربرد های خاص تیرآهن زنبوری

تیرآهن لانه زنبوری کاربرد های فراوانی داشته و علاوه بر ساختمان سازی و پل سازی برای مقاومت سازه مورد استفاده قرار می گیرد. پس می توان در ساخت سقف پارکینگ ها، راه پله ها، دهانه مهاربندی نشده، تیرهای فرعی و طراحی قاب های خمشی استفاده نمایید.

یکی از مجموعه های معتبر جهت خرید انواع تیرآهن کارخانجات مختلف کشور، مجموعه آهنیست بوده که امکان سفارش و خرید محصولات با توجه به سفارش شما وجود دارد. برای مقاومت خمشی بیشتر، انعطاف بالا تر، کاهش ضخامت و انتقال بار بهتر به عناصر سازه می توانید این محصول را در ساخت سازه ها مورد استفاده قرار دهید.

سایز تیراهن های زنبوری

یکی از موارد حائز اهمیت، سایز تیرآهن زنبوری است. انواع تیرآهن های لانه زنبوری در سایز های 14، 16، 18، 20، 22 و ۲۴ تولید می شود. ضخامت این تیرآهن ها ۲ الی ۳ میلی متر بوده و با توجه به نوع سازه از سایز ها و ضخامت‌ های مختلف آن مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت تیراهن لانه زنبوری

تیرآهن زنبوری به قیمت روز آهن و تجهیزات فولادی بستگی دارد و معمولا با توجه به نوسانات نرخ ارز و قیمت های جهانی فولاد خرید و فروش می شود. علاوه بر آن قیمت تیرآهن ها با توجه به ضخامت، طول، سایز و برند تولید شده آن متفاوت بوده و می توانید با توجه به تیرآهن مورد نیاز خود از مجموعه آهنیست استعلام قیمت نموده و ثبت سفارش یا خریداری نمایید.

مطالب مرتبط :

قیمت روز میلگرد

قیمت تیرآهن اصفهان

قیمت پروفیل