0سبد خرید
02166680105با ما تماس بگیرید:
پر مصرف ترین سایز میلگرد

میلگرد یکی از تجهیزات فولادی کاربردی در صنعت ساختمان بوده و در سایز های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. امروز قصد داریم به بررسی پر مصرف ترین سایز میلگرد اشاره نماییم.

پر مصرف ترین سایز میلگرد

میلگرد جهت افزایش استحکام کششی بتن مورد استفاده قرار می گیرد. انواع میلگرد ها در سایز های مختلف طراحی می شود که هر کدام کاربرد متفاوتی دارد. در نتیجه با توجه به سایز و گرید های تولید آن، می توانید میلگرد مناسب را خریداری نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز میلگرد به آهنیست مراجعه کنید.

گرید میلگرد

انواع میلگرد ها با سطح مقطع دایره ای شکل با قطر متغیر تولید می شود و هدف از آن مقاومت فشاری بتن است که برای ساخت ساختمان، ستون ها، پایه ها و سازه های مختلف بهترین گزینه محسوب می شود. میلگرد از طریق ترکیب فولاد و بتن طراحی می شود که می توان به میلگرد های رویه ساده و آج دار اشاره کرد. میلگرد های گرید یک سطح نرم و بدون عاج داشته، میلگرد گرید آ2 نیمه سخت با عاج ساده، میلیگرد گرید آ3 پیچیده تر و عاج سخت تر و میلگرد آ4 سطح بسیار سخت با عاج های مرکب دارد.

بهترین میلگرد ساختمانی

میلگرد فولادی گرید ۳ پرکاربرد ترین و محبوب‌ ترین میلگرد های ساختمانی بوده و در کارخانه های ذوب آهن اصفهان، کارخانه میلگرد زاگرس، کارخانه میلگرد شاهرود، نیشابور و بناب تولید می شود. در ادامه به پر مصرف ترین سایز میلگرد می پردازیم.

اگر قصد خرید بهترین میلگرد ساختمانی در سایز ها و گرید های مختلف را دارید، می توانید محصولات کارخانجات مختلف را مقایسه کرده و از مجموعه آهنیست تهیه نمایید.

محاسبه سایز میلگرد

منظور از سایز میلگرد همان قطر سطح مقطع آن بوده که بر حسب میلی متر اندازه گیری می شود. به عنوان مثال میلگرد ۱۶ در واقع همان میلگرد با قطر ۱۶ میلیمتر است. در نظر داشته باشید بررسی چشمی قطر و ابعاد میلگرد ها به سختی امکان پذیر است و می توان با روش های تخصصی سایز میلگرد ها را تشخیص دهید.

برخی از مهندسان و متخصصان به کمک انگشتان خود می توانند سایز میلگرد را تشخیص دهند اما هر کدام از روش های تجربی در سطح خطای بالایی دارد اما می‌توان با استفاده از شابلون اندازه دقیق سایز میلگرد را تشخیص داد.

محاسبه سایز میلگرد با آج یا بدون آج

میلگرد های ساختمانی در دو نوع آج دار و بدون آج طراحی می شود اما سایز میلگرد ها بدون در نظر گرفتن آج میلگرد اندازه گیری می شود. در نظر داشته باشید قطر زمینه میلگرد از قطر اسمی میلگرد کمتر است.

اگر قصد خرید پر مصرف ترین سایز میلگرد ساختمانی در سایز های مختلف را دارید، می توانید برای مشاهده انواع میلگرد های ساختمانی به سایت آهنیست مراجعه نمایید.

کاربرد های میلگرد سبک و سنگین

میلگرد ها از نظر وزنی دو دسته کلی سبک و سنگین تقسیم بندی می شود. میلگرد های سنگین دارای قطر و ضخامت بیشتر بوده و وزن سنگین تری را تحمل می نماید. میلگرد های سبک جز پرمصرف ترین سایز میلگرد بوده و تمامی میلگرد ها تحت استاندارد وزنی تولید شده و به فروش می رسد. پایین بودن یا افزایش وزن بیش از حد آن باعث عدم تعادل در ساختمان و سازه های بلند می شود. انواع میلگرد های سبک مقرون به صرفه تر بوده و با توجه به وزن آن به فروش می رسد.

انواع میلگرد های سبک برای تقویت آهن در ساختمان ها با ترکیب بتن استفاده شده و مقاومت و استحکام سازه های ساختمانی را افزایش می دهد.

قطر و سایز میلگرد های سبک ساختمانی

میلگرد هایی که سایز ۶، 8 و 10 دارند، به عنوان میلگرد های سبک شناخته می شود اما قیمت بالا تری از میلگرد های سنگین دارد. این میلگردها صرفه اقتصادی داشته و توسط کارخانجات تولید فولاد در سراسر کشور تولید می شود. جهت خرید میلگرد سبک و سنگین برای کاربرد های مختلف صنعتی و ساختمانی می توانید به سایت آهنیست مراجعه کرده و با توجه به کارخانه فولاد سازی میلگرد مورد نظر را ثبت سفارش و خریداری نمایید.

بحث امروز ما در مورد پرمصرف ترین سایز میلگرد بود و سعی کردیم به کاربرد های میلگرد در صنایع مختلف بپردازیم. انواع میلگرد را بررسی کردیم و سایز انواع میلگرد های با آج یا بدون آج را توضیح دادیم.انتخاب صحیح میلگرد، از بزرگترین سایز میلگرد تا کوچک‌ترین سایز میلگرد، نقش کلیدی در تضمین استحکام و دوام سازه‌های ساختمانی ایفا می‌کند. امیدواریم مطالب بررسی شده مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

مطالب مرتبط :

خرید تیرآهن

خرید میلگرد

خرید پروفیل