0سبد خرید
02166680105با ما تماس بگیرید:
پرفروش ترین سایز میلگرد

اگر تا حدودی با ساخت ‌و ساز آشنا هستید، متوجه خواهید شد که تیرآهن و میلگرد تا چه حد حائز اهمیت هستند. می‌توان گفت که این دو محصول پرکاربردترین مقطع فولادی بود که برای پروژه‌های ساخت‌ و ساز و عمرانی به‌ وفور مورد استفاده قرار می‌گیرند. به ‌طور تقریبی می‌توان گفت که هیچ سازه‌ ساخت بشری وجود ندارد که به این دو محصول نیاز نداشته باشد.  تیرآهن و میلگرد در اندازه‌های متنوعی به تولید می‌رسند که برخی از آن‌ها کاربرد بیشتری داشته و برخی از آن‌ها نیز کاربرد کمتری دارند. در این مقاله قصد داریم که تا در مورد پرفروش ‌ترین سایز میلگرد توضیحاتی را  بیان کنیم.

منظور از سایز میلگرد چیست؟

 سایز میلگرد در حقیقت و بیان ‌کننده قطر سطح مقطع آن است که براساس میلی‌متر اندازه‌گیری می‌شود. به ‌طور مثال وقتی حرف از میلگرد سایز ۱۸ می‌شود، به این معناست که مقطع دایره شکل آن  قطری برابر ۱۸ میلی‌متر دارد. البته اندازه میلگرد با خود واقعی آن تا کمی تفاوت خواهد داشت. به‌ طور مثال قطر واقعی میلگرد سایز ۸ برابر با ۵٫۷ میلی‌متر است. به‌ همین ترتیب قیمت این محصولات نیز با یکدیگر تفاوت خواهد داشت.

پرفروش ترین سایز میلگرد برای ساخت ساختمان ‌سازی

 میلگردهای استاندارد دارای اندازه و وزن معینی هستند. هرچه سایز ۱۴ افزایش پیدا کند، میزان مقاومت ضخامت و درآخر نیز قیمت آن بالا می‌رود. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که به‌ طور مثال قیمت میل‌گرد ۱۴ بنا به دلایلی که بیان کردیم، بیشتر از  سایز ۸ است. مهندسین ناظر در وهله اول یک ۱ پروژه باید کنترل آرماتوربندی ستون‌ها تیرها و فونداسیون یک سازه را با دقت کافی اجرا کنند و که نیازمند محاسبه دقیق اندازه میلگرد است.

 به‌ طور کلی پرفروش ‌ترین سایز میلگرد در ساختمان‌سازی سایزهای ۱۲،۱۴  و ۱۸ می‌باشد. سایزهای ۱۲ و ۱۴ در کارهای ساختمانی سبک‌تر و اندازه ۱۸ نیز برای پروژه‌های عمرانی بسیار گسترده استفاده می‌شود. به ‌همین خاطر نیز بررسی و پیگیری نوسانات بهای محصول پرکاربرد همانند قیمت میلگرد ۱۴ و ۱۶ برای کسانی که در حوزه عمران فعال هستند، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 مهم‌ترین کاربرد میلگرد سایز ۱۶ افزایش مقاومت پی ساختمان در مقابل نیروهای وارده می‌باشد. کارخانه‌های زیادی در سراسر کشور این محصول را به شکل آجدار و ساده به تولید رسانده که با توجه به کیفیت‌های متفاوت قیمت میلگرد ۱۶ می‌تواند در بازار در حال مدام درحال تغییر باشد.

 پرفروش میلگرد در صنایع

 میلگرد را از لحاظ وزن، مدل سبک و سنگین تقسیم‌بندی می‌شوند. میلگرد های سنگین معمولاً قطر ضخامت و مقاومت بالایی نسبت ‌به مدل‌های سبک دارند. میلگرد سبک نیز باید بر اساس استاندارد در وزن  معینی به تولید برسد. بدین‌ معنا که در حد پایین بازه وزن استاندارد قرار بگیرند. در صورت پایین بودن بیش ‌از حد وزن و خارج شدن از مقدار استاندارد، میلگرد دیگر نمی‌تواند بارهای وارد بر سازه را تحمل کرده و خسارت‌های زیادی به بار می‌آید.

 از نظر اقتصادی خرید ۱۴ سبک می‌تواند بسیار مقرون ‌به‌صرفه ‌تر باشد. فروشندگان میلگرد ها  را به ‌صورت کیلویی خریداری کرده و به‌ صورت شاخه‌ای و می‌فروشند. از سوی دیگر نیز به‌ع لت وزن پایین میلگرد سبک، خریداران می‌توانند تعداد بیشتری از آن‌ها را تهیه کرده و در سازه‌ها استفاده کنند. تمامی موارد سبب شده تا خرید میلگرد سبک نسبت ‌به مدل سنگین تا حد بسیار زیادی به صرفه تر باشد.

خرید پرفروش ترین سایز میلگرد

میلگرد ها در هر اندازه ای کاربرد خاصی دارند. برای خرید سایز های پر کاربرد این محصولات می توانید به فروشگاه سایت ما مراجعه کنید و به صورت اینترنتی جهت خرید میلگرد در هر مدل و اندازه ای اقدام کنید. آهنیست به شما کمک می کند تا با استعلام دقیق قیمت ها به شکل روزانه زمانی مناسبی برای خرید انواع مقاطع فولادی انتخاب کرده و در آخر در هزینه های پروژه های ساختمانی تا حد بسیار زیادی صرفه جویی کنید.

جمع‌بندی

 میلگرد سایزهای متنوعی دارد که برخی از اندازه‌ها کاربرد بیشتری در صنایع و ساخت ‌و ساز خواهند داشت.ما در این مطلب پرفروش‌ ترین سایز میلگرد را در ساختمان ‌سازی و صنعت به شما معرفی کردیم تا شما بتوانید با توجه به این اطلاعات هم انتخاب مناسبی داشت باشید. به‌ منظور خرید میلگرد،استعلام قیمت روز میلگرد، قیمت قوطی و...نیز می‌توانید به سایت آهنیست مراجعه کنید.