0سبد خرید
02166680105با ما تماس بگیرید:
تفاوت تیرآهن ذوبی با تیرآهن متفرقه

تیرآهن که آن را مهم‌ترین پروفیل ساختمانی می‌دانند، در پروژه‌های ساختمانی و صنعتی به ‌وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. درحقیقت تیرآهن نسبت‌ به بتن فضای کمتری را اشغال کرده و برای سازه‌های مرتفع قطعاً انتخاب مناسب‌تری خواهد بود. سرعت انجام کار با این مقطع فولادی باعث شده تا صنعتگران به آن اهمیت ویژه‌ای بدهند. لازم است بدانید که این پروفیل توسط کارخانه‌های متعددی در کشور به تولید می‌رسد. معمولاً به تیرآهن هایی که توسط شرکت ذوب ‌آهن اصفهان به تولید می رسند، تیرآهن ذوبی و به دیگر تیرآهن‌ها متفرقه می‌گویند. تیرآهن ذوبی دارای کیفیت بسیار بالایی بوده به دلیل وزن سنگین تری نسبت ‌به تیرآهن های متفرقه دارد، معمولاً قیمت خرید آن بیشتر است. هنگامی ‌که جهت خرید تیرآهن اقدام کنید، باید تفاوت تیرآهن ذوبی با تیرآهن متفرقه را بدانید.

 به دلیل این‌ که قیمت تیرآهن ذوبی نسبت ‌به مدل‌های دیگر بالاتر است، ممکن است برخی افراد سودجو باع ارائه نمونه‌های کپی آن سعی داشته باشند تا از شما هزینه بیشتری را دریافت کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد تفاوت تیرآهن ذوبی و تیرآهن متفرقه و خصوصیات آن‌ها اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم.

 قیمت تیرآهن ذوبی در بازار

 پیش ‌از بررسی تفاوت تیرآهن ذوبی با تیرآهن متفرقه بهتر است که اطلاعاتی را درمورد قیمت این محصول در بازار آهن بیان کنیم. تیرآهن ذوبی و  تیرآهن متفرقه در واقع دو اصطلاحی بوده که در مواقع خرید این محصول در بازار آهن با آن ر وبه ‌رو می ‌شوید.

تیرآهن ذوبی چیست؟

همان ‌طور که گفتیم قیمت تیرآهن ذوبی نسبت ‌به سایر مدل‌ها بیشتر است. چرا که وزن آن سنگین‌تر می باشد. اما درنهایت قیمت محصول به عوامل مختلفی همانند قیمت آهن، نوسانات ارز و.... بستگی خواهد داشت. ذوب ‌آهن یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین تولید کنندگان مقاطع طویل همانند تیرآهن در کشور هستند که محصولات آن به دلیل سطح کیفی بالا، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. تیرآهن ذوبی نسبت ‌به مدل‌های دیگر موجود در بازار سنگین‌تر بوده و به‌ همین دلیل نیز بسیار گران‌تر از تیرآهن ۱۸ اصفهان حدود ۲۲۰ کیلوگرم وزن دارد. این در حالی است که در برخی  تولیدکنندگان دیگر همانند تیرآهن ماهان این سایز تیرآهن حدود ۱۸۰ کیلوگرم است.

 ضرورت بررسی تفاوت  تیرآهن ذوبی با تیرآهن متفرقه

 به دلیل این ‌که تیرآهن ذوبی دارای فروش بسیار بالایی بوده و قیمت آن نیز بیشتر است، ممکن بوده که برخی افراد بخواهند با ارائه مدل‌های کپی به بازار فروش خود را رونق دهند. به‌ همین خاطر نیز تشخیص و بررسی تفاوت تیرآهن ذوبی با تیرآهن متفرقه بسیار حائز اهمیت است.

 راه راه‌های تشخیص تیرآهن ذوبی از تیرآهن متفرقه

 می ‌توان گفت که تفاوت تیرآهن ذوبی با تیرآهن متفرقه در موارد زیر است:

 رنگ

تیرآهن ساخت ذوب آهن اصفهان از نظر رنگ با سایر مدل‌ها تفاوت مشهودی دارند. معمولاً رنگ این نوع تیرآهن کبود است. برای افراد حرفه‌ای در این حوزه، تشخیص رنگ بسیار راحت است.

 علائم

 علامت حک شده روی تیرآهن ذوبی یکی دیگر از تفاوت های ذوبی با تیرآهن متفرقه است. این محصول دارای یک لیبل بوده که معمولاً تمام مشخصات فنی محصول روی آن‌ ها درج شده‌ است.

 وزن تیرآهن

همان طور که در ابتدای مطلب گفتیم، تیرآهن‌های ذوبی از نظر وزن سنگین‌تر از تیرآهن متفرقه هستند. داشتن جدول وزن تیرآهن برای سایزهای مختلف می‌تواند برای شناخت بهتر آن‌ها بسیار مفید باشد. با وجود این‌که جداول وزن ها به صورت تقریبی  هستند، اما اگر از در این  تیرآهن ها  و اختلاف وزن فاحشی وجود دارد.

 به ‌طور مثال تیرآهن های متفرقه در سایز و ۱۸ حدود ۱۹۰ کیلوگرم بود. اما در مدل‌های ذوبی حدود بالای ۲۰۰ کیلوگرم هستند.

 ابعاد

تفاوت تیرآهن ذوبی با تیرآهن متفرقه را در ابعاد نیز می‌توان مشاهده کرد. در زمان خرید بهتر است مشخصات ابعاد تیرآهن ذوبی همانند ضخامت بال، جان و عرض را و مورد بررسی قرار دهید.

 قیمت تیرآهن

 قیمت تیرآهن ذوبی نیز همان‌جا که به آن اشاره کردیم نسبت ‌به قیمت متفرقه بازار بیشتر است. قیمت تیرآهن ذوبی درست برعکس مقاطع دیگر همانند میلگرد بر حسب کیلوگرم محاسبه می شود و  به شکل شاخه‌ای تعیین می‌شود.

نتیجه گیری

همان طور که متوجه شدید، تیرآهن ذوبی در واقع تیرآهن هایی است که توسط کارخانه ذوب آهن اصفهان تولید می شود و از نظر وزن، ابعاد، قیمت و رنگ با تیرآهن متفرقه یعنی سایر مدل ها تفاوت دارد. برای اطلاع از قیمت تیرآهن سبک اصفهان، قیمت روز تیرآهن 14 و.. می توانید به آهنیست مراجعه کنید.

تفاوت آهن یزد با اصفهان