0سبد خرید
02166680105با ما تماس بگیرید:
همه چیز در مورد میلگرد

وجود مصالح بسیار با کیفیت و جدید در صنعت در ساخت ‌و ساز سبب شده تا این حوزه با پیشرفت چشمگیری مواجه شود. بشر با پیشرفت رو به جلو می‌تواند نیازهای جدید را بهتر رفع کنند. در ساختمان ‌سازی به ‌منظور فراهم کردن استحکام و مقاومت کافی و به مصالح متعددی نیاز است که یکی از اساسی‌ترین آن‌ها میلگرد است. برای‌ این که سازه شما در برابر نیروهای مختلف استحکام کافی را داشته باشند، به ‌کارگیری میلگرد لازم خواهد بود.

 لازم است بدانید که بتن به ‌تنهایی برای افزایش استحکام نمی‌تواند عملکرد درستی داشته باشند و حتماً باید در از میلگرد در داخل آن استفاده کرد. در غیر این صورت بتن عملاً در ساختمان ‌سازی به هیچ دردی نمی‌خورد. از میلگرد و سایر مقاطع فولادی در بتن استفاده ‌شده تا بتوان مقاومت سازه‌های بتنی را بالا برد. اگر به ‌دنبال کسب اطلاعات بیشتر درمورد  خرید میلگرد هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

اهمیت ویژه میلگرد

 همه ما کم ‌و بیش با میلگرد آشنایی داریم. به‌طور مثال می‌دانیم که یکی از مهم‌ترین مصالح در ساختمان‌سازی بود و افزایش قیمت‌ میلگرد می‌تواند به شکل مستقیم در هزینه‌های پروژه مؤثر باشد. در حال حاضر میلگرد ها از بخش کف ساختمان تا ستون‌ها و... بکار می‌روند. اما چه دلایلی باعث شده تا میلگرد تا این حد اهمیت داشته باشد. برای‌ این که بدانیم نقش میلگرد دقیقاً در ساختمان ‌سازی چیست، ابتدا باید این محصول را به‌ طور کامل بشناسیم.

 میلگرد سک نوع میله فولادی بود که در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود و عمده‌ کاربرد آن برای بتن ریزی است. در بیشتر سازه‌ های ساخت بشر، از بتن به ‌منظور و مهیا کردن استحکام بنا استفاده می‌شود. همه افراد به‌ طور طبیعی از بهترین و قدرتمندترین مصالح استفاده مکرده تا در برابر نیروهای فشاری مقاومت مناسبی داشته باشد. بتن تا حدی قدرتمند بود که برای شکستن آن باید نیروی زیادی را صرف کرد. در کنار این قدرت بسیار خارق‌العاده، بتن یک ضعف داشته که نمی‌تواند در برابر نیروی چرخشی و کششی استحکام کافی را داشته باشد.  رفع این ضعف نیز به‌ عهده میلگرد است.

کاربرد میلگرد برای بتن

 استفاده از میلگرد در بتن سبب شده تا سازه در برابر نیروی کششی آسیبی نبیند. به شکل کلی میلگرد وظیفه تقویت بتن را به‌ عهده دارد. دلایل متعددی وجود داشته که مهندسین عمران به ‌دنبال افزایش مقاومت کششی سازه ها و می‌باشند. مهم‌ترین علت افزایش مقاومت کششی سازه حفظ آن دربرابر عواملی همانند زلزله می‌باشد. در هنگام وقوع زلزله به ‌کارگیری میلگرد در بتن مانع ترک و شکستگی بنا خواهد شد. میلگرد نظیر یک محافظ سازه عمل می‌کنند و وظیفه دارد تا امنیت کافی را برای ساکنین فراهم کند.

میلگردهای آجدار جزو رایج‌ترین مدل‌ها بود که وجود آج روی آن ها را سبب شده تا بتواند استحکام کافی را در بتن ایجاد کرد با این تفاسیر متوجه می‌شویم که میلگرد نقش مهمی را در بتن دارد. 

برای استعلام قیمت روز میلگرد آجدار به سایت آهنیست مراجعه کنید.

بررسی کاربرد انواع میلگرد

همان طور که گفتیم میلگرد ها مدل‌های مختلفی داشته که کاربرد آن‌ها را از بازی با یکدیگر متفاوت می‌کند. با توجه به طراحی ظاهری، میلگرد در ۳ مدل ساده و آجدار و کلافی تولید می‌شود که هرکدام دارای مزایا و معایبی هستند. میل‌گرد هایی که برای بتن ریزی مناسب اند مدل‌های آجدار هستند؛ چرا که دارای خواص خمش و شکستگی بهتری نسبت‌ به مدل‌های دیگر می‌باشند.

 میل‌گرد ساده

 اولین نوع میلگرد  ساده بود که از نظر ظاهری ساعت بسیار یکنواختی دارد. این محصول در اندازه ۶ تا حداکثر ۵۰ میلی‌متر ساخته ‌شده و هر یک از اندازه آن برای موارد مختلفی استفاده می‌شوند. مهم‌ترین کاربرد میلگرد ساده استفاده در درز انقباض و اتوبان فرودگاه می‌باشد.

 میلگرد آجدار

 میلگرد آجدار جزء پرکاربردترین انواع میل‌گرد فولادی در صنایع است. ظاهر این میلگرد نظیر اسمی که دارد، آجدار بوده و نسبتاً زبر می‌باشد. به‌ طوری‌که شما برای استفاده از این مواد در بتن با هیچ‌گونه مشکلی مواجه نمی‌شوید. آج هایی که روی سطح میلگرد ایجاد شده سبب ایجاد یک اتصال بسیار مستحکم می‌شود.

 انواع میلگرد از نظر مقاومت

می‌توان گفت که میلگردها از نظر مقاومت نیز در دسته‌بندی‌های زیر قرار می‌گیرند:

  • میلگرد اروپایی
  • فولاد کربن
  • میلگرد اپوکسی
  • گالوانیزه
  • میلگرد ضد زنگ

 شما می‌توانید به‌ منظور کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت روز میلگرد، قیمت تیرآهن، نبشی قوطی و... به وبسایت آهنیست مراجعه کنید.