0سبد خرید
02166680105با ما تماس بگیرید:
عوامل موثر بر قیمت میلگرد

کسب اطلاع در مورد قیمت مصالح ساختمانی همانند قیمت تیرآهن، قیمت میلگرد 18 و...برای کسانی که در حوزه ساخت ‌و ساز به فعالیت می‌پردازند، بسیار مهم است. در واقع قیمت فولاد میلگرد و سایر مقاطع آهنی تعیین ‌کننده هزینه نهایی پروژه می‌باشد. باید بگوییم که در این موضوع و موارد متعددی دخیل هستند. به ‌عبارت‌دیگر عواملی وجود دارند که می‌توانند در افزایش یا کاهش قیمت میلگرد مؤثر باشند که ما در این مطلب از سایت آهنیست قصد داریم به بررسی آن‌ها بپردازیم. بنابراین توصیه می شود که حتماً در ادامه با ما همراه باشید.

چه عواملی روی قیمت میلگرد تأثیر می‌گذارد

 عوامل تأثیرگذار بر قیمت میلگرد بی‌شمارند. اما که برخی از آن‌ها تأثیر بیشتری داشته و برخی نیز تأثیر کمتری دارند. ما در ادامه به مؤثرترین عامل‌ های تأثیرگذار بر قیمت میلگرد می‌پردازیم.

هزینه مواد اولیه

برای تولید میلگرد فولادی باید مواد اولیه خاصی استفاده شود. دو ماده ضروری که در تولید این محصول بسیار مهم هستند، ضایعات فلزی و سنگ آهن می‌باشد. زمانی ‌که نوسان قیمت در میلگرد مشاهده شود، در ابتدا به قیمت مواد اولیه بستگی دارد دلایل زیادی برای نوسان و تغییر قیمت مواد اولیه موجود بود که همه از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به میزان عرضه و تقاضا، دسترسی و کنترل بازار اشاره کرد. به دلیل این‌ که سنگ ‌آهن یکی از مواد اصلی ساختار فولاد است، هزینه آن به‌ طور مستقیم روی قیمت این محصول مؤثر خواهد بود.

 میزان عرضه و تقاضا موجود در بازار آهن

از دیگر عوامل مؤثر در قیمت میلگرد میزان عرضه و تقاضا است. اگر عرضه کم‌تر از تقاضا باشد، قیمت میلگرد بالا رفته و اگر عرضه بالا و تقاضا پایین باشد، این محصول دچار کاهش قیمت می‌شود.

هزینه حمل ‌و نقل

قیمت فولاد و میلگرد می‌تواند به هزینه حمل ‌و نقل و طول مسافت نیز وابسته باشد. برخی از راه‌های حمل ‌و نقل نسبت‌ به دیگر روش‌ها دارای هزینه بیشتری هستند. در زمان حمل ‌و نقل برای ارسال مطمئن، کل هزینه‌ها را باید برآورد کرد که تمامی این موارد در قیمت نهایی این محصول فولادی مؤثر است.

بازه زمانی در یک‌ سال

قیمت کالاهای گوناگون در هر فصلی با فصل دیگر تفاوت دارد. شرایطی همانند آب‌ و هوا، تعطیلات و فصل‌های مختلف در قیمت آهن تا حد بسیار زیادی تأثیرگذار خواهد بود. به ‌طور مثال تولید فولاد در زمستان کاهش یافته و باعث می‌شود تا هزینه تمامی مقاطع فولادی بالا برود. یا برعکس تقاضا در فصل زمستان به دلیل کم شدن حجم ساخت ‌و ساز، این مورد می‌تواند در کاهش قیمت میلگرد مؤثر واقع شود.

 ایجاد تغییر در صنایع

شرایط بازار آهن و جو موجود در صنعت فولاد ممکن است در برخی اوقات تغییراتی کند. تغییر شرایط و جو حاکم در بازار آهن به شکل مستقیم روی قیمت انواع میلگرد مؤثر است. همچنین علاوه‌ بر تغییر شرایط، تغییرات ایجاد شده می‌تواند روی قیمت آهن ‌آلات مؤثر خواهد بود.

نوسان قیمت ارز

ار جمله دیگر عوامل موثر بر قیمت آنلاین میلگرد می توان به نوسان قیمت دلار اشاره کرد که یک عامل مهم بر قیمت میلگرد است. زمانی که دلار بنا به دلایل مختلفی دچار افزایش قیمت می شود، قیمت تمامی آهن آلات نیز تحت الشاع قرار می گیرد.

قیمت آهن در بازار جهانی

با افزایش قیمت آهن در بازار جهانی تولید کنندگان میلگرد مجبورند تا این محصول را با قیمت بیشتری به خریداران عرضه کنند. بنابراین قیمت آهن در بازار اصلی جهانی نیز در هزینه ها به شکل مستقیم تاثیرگذار است.

حجم واردات و صادرات

بدون شک میزان حجم واردات و صادرات مقاطع فولادی و مواد اولیه آن ها نیز یکی از فاکتورهای مهم و اساسی بوده که در عرضه میلگرد در قیمت بالا یا پایین تاثیرگذار است.

استعلام قیمت روز میلگرد

لازم است روی این موضوع تاکید کنیم که قیمت میلگرد تحت تاثیر عوامل زیادی است که ما تنها به چند مورد از مهم ترین آن ها اشاره کردیم. درهر صورت شما می توانید از طریق سامانه های معتبر به شکل روزانه قیمت میلرد و دیر محصولاتی فولادی را به شکل دقیق مورد بررسی قرار داده و در بهترین زمان ممکن جهت خرید اقدام کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی مهم‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت میلگرد پرداخته شد. همان‌طوری‌که متوجه شدید فاکتورهای زیادی سبب تعیین قیمت نهایی میل‌گرد می‌شوند البته که دگر مقاطع فولاد نیز از این قضیه مستثنی نیستند.