0سبد خرید
02166680105با ما تماس بگیرید:
کاربرد نبشی در ساختمان

برای بنای یک ساختمان قطعاً مصالح بسیار زیادی استفاده می‌شوند که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پروفیل اشاره کرد. این محصول جزء مقاطعی بوده که دارای دو مقطع عمود برهم می‌باشد. می‌توان گفت که عمده استفاده از این مقطع فولادی در ساخت ‌و ساز و پروژه‌های عمرانی است اما در صنعت نیز تا حدودی از آن استفاده می‌شود. نبشی ها دارای دو ویژگی اندازه بال و ضخامت خاص هستند. در این مطلب به بررسی کاربرد نبشی در ساختمان می پردازیم.

به ‌منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت نبشی ، قیمت روز میلگرد ، قیمت قوطی آهن ، ناودانی و...نیز سایت آهنیست می‌تواند به شما کمک کند.

انواع نبشی

نبشی ها از لحاظ فرایند تولید در دو دسته تقسیم‌بندی می‌شوند که عبارت‌اند از:

 مدل پرسی

 این نبشی ها را با استفاده از ورق های با طول ۶ متر که از وسط آن‌ها را خم کردند، تولید می‌کنند و به آن فرم دهند. این بدان معناست که ماهیت اصلی این مقطع  از ورق فولادی می ‌باشد.

 نبشی فابریک

این نوع نبشی ها از همان مراحل اول تولید و به شکل نبشی از خط تولید و حاصل می‌شوند.

 بررسی مشخصات فنی انواع نبشی در ساختمان

 نبشی ها از نظر شکل ظاهری نیز در دو مدل بال مساوی و نامساوی قرار می‌گیرند.

 نبشی بال مساوی همان طور از نامش پیداست، پروفیلی بوده که بال های که آن کاملاً یکسان بوده و حرف L روی آن‌ درج شده‌ است. که به آن‌ها پروفیل بال مساوی گفته می ‌شود. درواقع عدد نشان ‌دهنده جلوی حرف L بیان‌ کننده اندازه آن است.

 نبشی بال نامساوی؛ در برخی موارد در برخی زمینه‌ها که امکان استفاده از پروفیل بال مساوی نیست، از مدل‌های نامساوی استفاده می ‌گردد. این محصولات ا با استاندارد های گوناگونی به بازار عرضه می‌شوند. سایز اصلی این محصولات با عددی که مقابل حرف L  قرار می گیرد، تعیین می شود. 

کاربرد نبشی

 به ‌طور کلی نبشی دارای کاربرد وسیعی در ساخت سازه‌ های فلزی بوده و معمولاً با توجه به طراحی‌هایی که توسط مهندسان ارائه می ‌شود، به کار می ‌رود. به طور معمول از نبشی ها در اندازه ۵۰ الی ۱۵۰ میلی ‌متر جهت اتصال پل‌ها، ستون‌ها، تیرآهن فونداسیون و...  در ساختمان‌سازی و صنعت استفاده می ‌شود. همچنین این محصولات برای ساخت ستون و خرپا نیز بکار می ‌رود. در برخی سازه‌ها همانند همانند آسانسور نیز نبشی های خرد شده نیز کاربردی هستند که با آن‌ها نبشی لقمه می‌گویند.

 همچنین در سقف‌های کرومیت برای بخش بالایی تیرچه نبشی یا ناودانی استفاده ‌شده و داخل بتن پوششی خاصی قرار خواهد گرفت که به‌ منظور اتصالات بسیار ساده در سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 معرفی تولید کنندگان نبشی

 حال که متوجه کاربرد نبشی در ساختمان سازی شدید، بهتر است که بهترین تولید کنندگان آن را در ایران به شما معرفی کنیم. بهترین تولید کنندگان نبشی در ایران عبارت‌اند از:

  • نبشی فولاد ناب تبریز
  • آریان فولاد
  • نبشی فولاد کوهپایه
  • فولاد اصفهان
  • گروه صنعتی شکفته

 کاربرد نبشی در ساختمان

 سالیان زیادی است که فعالان در حوزه ساخت ‌و ساز از ارزش بسیار بالای نبشی برای پروژه ‌های خود، با خبر هستند. کاربرد نبشی در ساختمان‌ سازی هنگامی پراهمیت است که بخواهید استحکام بخشی از سازه را بدون افزایش وزن آن بالا ببرید. به‌ عبارت ‌دیگر برای حداقل رساندن وزن ساختمان و در عین‌ حال افزایش مقاومت و استحکام آن، نبشی مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند.

حقیقت با استفاده از وال پست استحکام دیوارها افزایش پیدا می‌کند اما در برخی شرایط که استفاده از وال پست امکان ‌پذیر نیست می‌توان از نبشی استفاده کرد که به این کار نیز نبشی کشی ساختمان گفته می‌شود. خوشبختانه نبشی ها می‌توانند در بخش‌های مختلف و ساختمان‌ها استفاده‌ شده و به افزایش و استحکام آن‌ها کمک بسزایی کنند.

 قیمت نبشی

قطعاً قیمت مقاطع فولادی همانند قیمت تیرآهن، قیمت میلگرد و  به‌ خصوص قیمت نبشی برای تمامی کسانی که در این حوزه فعال هستند، از اهمیت بسزایی برخوردار است. به ‌طورکلی قیمت تمامی آه ن‌آلات به عوامل گوناگونی بستگی دارد وبه ‌صورت و روزانه در روند صعودی و نزولی قرار گرفته است. در حقیقت استعلام قیمت مقاطع فولادی مناسب ساختمان سازی سبب شده تا شما بتوانید در زمان مناسبی اقدام به خرید کرده و هزینه های خود را کاهش دهید. شما می‌توانید به‌ منظور کسب اطلاعات بیشتر به سایت آهنیست مراجعه کرده و با کارشناسان فروش ما نیز ارتباط برقرار کنید.

برای درک بهتر تأثیر قیمت نبشی‌ها بر هزینه‌های ساخت و ساز، به مقاله قیمت نبشی 6 اصفهان نگاهی بیندازید.