0سبد خرید
02166680105با ما تماس بگیرید:
6 روش تشخیص سایز میلگردها در زمان خرید

در کارگاه ‌های صنعتی مختلف به ‌منظور بازرسی و کنترل محصولات کارهای زیادی انجام می‌شود. تا پس ‌از مدت زمانی مشکلی در استفاده از محصولات وجود نداشته باشد.

یکی از مواردی که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بررسی سایز میلگرد است. بررسی اندازه این محصول و کار چندان پیچیده‌ای نیست. چنانچه در کارگاه ها میلگردهای با سایز نزدیک به یکدیگر وجود داشته باشد، قطعاً ممکن است دچار اشتباهاتی شوید.

این مقاله قصد داریم در مورد این ‌که سایز میلگردها را چگونه تشخیص دهیم؟ توضیحاتی را به شما ارائه دهیم.


سایت آهنیست می‌تواند در زمینه خرید انواع آهن ‌آلات و استعلام قیمت روز میلگرد، قیمت نبشی، قیمت ناودانی، قیمت قوطی و دیگر آهن‌آلات به شما عزیزان کمک کند. بنابراین می‌توانید برای خرید هر نوع مقطعی در زمان مناسبی به سایت ما مراجعه کنید.

اهمیت اندازه میلگردها چیست؟

لازم است بدانید که عدم استفاده از میلگردها با سایزهای مناسب، سبب بروز خطاهای زیادی خواهد شد. برای اندازه‌ گیری میلگردها می‌توان از روش‌ها و ابزارهای همانند ترازو، آچار فرانسه و... استفاده کرد که هر کدام به نوبه خود می‌تواند برای تشخیص سایز میلگرد مناسب باشند.

بهترین روش‌ها برای تشخیص سایز میلگرد در بازار

انواع میلگرد از نظر سایز، ظاهر، قطر یا طول و با یکدیگر متفاوت هستند. این مورد می‌تواند به شکل مستقیم روی قیمت میلگرد مؤثر واقع شود. قطر میلگرد ها به ‌طور معمول از ۶ تا ۳۲ میلی‌متر با طول ۱۲ متر بوده که به ‌صورت بندیل در نظر گرفته می‌شود.

با این‌ وجود تشخیص سایز میلگرد برای مهندس نیز تا حدودی پیچیده خواهد بود. به‌همین خاطر نیز روش‌های مختلف و ابزارهایی برای این کار وجود دارد که ما در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

1-استفاده از شابلون میلگرد

با استفاده از شابلون می‌توان اندازه این مقاطع فولادی را به ‌راحتی تشخیص داد. مهندسان ناظر معمولاً از شابلون های آماده استفاده می‌کنند که می‌تواند اندازه میلگرد های گوناگون را به‌ خوبی محاسبه کند.

شابلون های موجود در این زمینه به ‌طور معمول از فیلم‌های رادیولوژی، روبان و یا ورقه‌های نازک کانال کولر ساخته می‌شوند.

img src="/images/شابلون_برای_اندازه_گیری_میلگرد.jpg" alt="شابلون برای اندازه " width="800" height="800" /></p><h3><br" />2-گیج اندازه‌گیری</h3> <p>یکی از حالت"های خاص شابلن که به آن‌ها که معمولاً جنس آن از فولاد است، گیج اندازه‌گیری نام داشته که برای تشخیص اندازه میلگرد عملکرد عالی دارد. بیشتر میل‌گردهای آجدار در قطر ۱۲ الی ۲۸ میلی‌متر و به بازار عرضه می‌شوند.

این محصول علاوه‌بر این‌ که دارای کارکرد آسانی است، می‌تواند دقت بالایی را در تعیین اندازه میلگردها به ارمغان بیاورد.


3-کنترل چشمی

مهندسان ناظر با داشتن سالیان زیادی تجربه در این کار می‌توانند به شکل چشمی اندازه هر میلگرد را تشخیص دهند. این روش تا حدودی متداول بوده و برای تشخیص اندازه انواع میل‌گرد مناسب است.

البته باید توجه کنید که مهندسین مبتدی نمی‌توانند به‌ خوبی این کار را انجام دهند و ممکن است دچار اشتباهاتی شوند.


4-تشخیص اندازه میلگرد با کولیس

کولیس یکی از ابزارهای مهندسی بسیار کاربردی در حوزه‌های مختلف به حساب می‌آید. اندازه گیریر میلگرد با استفاده از کولیس با دقت بسیار بالایی انجام خواهد شد.

5-اندازه ‌گیری سایز میلگرد با استفاده از انگشتان دست

مهندسین ناظر می توانند با بند انگشت‌های خود نیز جهت اندازه‌گیری سایز میلگرد اقدام کنند. با گذاشتن بند انگشت روی میلگرد می‌توان سایز به‌ خوبی اندازه میلگرد را بهمید. اما به تجربه و تخصص کافی نیاز دارد و چندان کار ساده‌ای نیست.


6-تشخیص اندازه میلگرد با استفاده از ریسمان و آچارفرانسه

یکی از ابزارهایی که در پروژه‌های ساختمانی به‌ وفور استفاده می‌شود، ریسمان‌ های مخصوص است. با استفاده از این تجهیزات می‌توان سایز میلگردها را به‌خوبی تشخیص داد. بدین شکل ریسمان را دور میل گرد پیچیده و از طریق اندازه آن می‌تواند از محیط میل‌گرد را حساب کرده و سپس متوجه قطر آن شد.


با کمک آچارفرانسه های مدرج نیز می‌توان این کار را انجام داد. توجه کنید که اگر میلگرد ها از قبل دارای علامت باشند، این کار خیلی سریع انجام می‌شود.

بیشتر بدانید : قیمت آهن اصفهان

سخن پایانی

در حقیقت هدف از تشخیص سایز میلگرد استفاده درست آن‌ها در صنعت ساخت ‌و ساز است. این کار سبب شد تا دیگر میلگردها با سایز خیلی نزدیک به‌ هم استفاده نشده و هیچ‌ گونه خطایی به وجود نیاید.

ما در این مقاله به معرفی بهترین روش‌های تشخیص سایز میلگرد پرداختیم. برای این کار روش‌ها و ابزارهای مختلفی موجود بوده که می‌تواند اندازه‌گیری انواع میلگرد را برای شما آسان کند.پرفروش‌ترین سایزهای میلگرد ساختمان در بازار سایزهای 10، 12، 14 و 16 میلی‌متر هستند برای اطلاعات بیشتر در این مورد مطلب پرفروش‌ترین سایزهای میلگرد ساختمان را مطالعه کنید.