0سبد خرید
02166680105با ما تماس بگیرید:
میگرد بستر چیست و چه مزایا و معایبی دارد ؟

میلگرد بستر یکی از مصالح پرکاربرد است که به ‌منظور مقاوم‌ سازی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا بدین ‌گونه ساختمان‌ها در برابر اتفاقات طبیعی همانند زلزله حداقل آسیب را ببینند.

در این مقاله قصد داریم در مورد این‌ که این مدل میلگرد چه مزایا و معایبی دارد، توضیحاتی را بیان کنیم.

روش های خرید و قیمت میلگرد بستر

قطعاً مهم‌ترین فاکتور برای آغاز هر پروژه ساختمانی، مقاوم سازی و ایجاد امنیت کافی برای آن است. همان طور که بهتر می‌دانید، مصالح بی ‌شماری برای یک پروژه ساخت‌ و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرند که هر کدام نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

بیشتر بدانید : قیمت روز میلگرد

نوع میلگرد می‌تواند نقش مهمی را در مقاومت ساختمان ایفا کند. میلگردهای بستر در سال ۱۸۱۳  به ساخت رسیدند و در این سال اروپاییان جهت مقاوم سازی ساختمان‌ها این محصول را وی محصول اهمیت ویژه‌ای می‌دادند.

پس ‌از گذشت چندین سال استفاده از این میلگرد بیشتر رواج پیدا کرد. به دلیل تقاضای بالا برای خرید میلگرد بستر قیمت این محصول مدام در روند صعودی و نزولی قرار دارد و شما بایستی برای تهیه میلگرد بستر حتماً به ‌صورت روزانه جهت استعلام قیمت‌ها اقدام کنید.

سایت آهنیست می‌تواند در زمینه قیمت روز میلگرد و محصولات دیگر همانند قیمت نبشی،قیمت تیرآهن، قیمت ناوادنی،  و... به شما کمک کند. بنابراین جهت کسب اطلاعات بیشتر و  بررسی قیمت‌ها می‌توانید به سایت ما مراجعه کنید. 

 میلگرد بستر چیست؟

همان‌ طور که می‌دانید و در زمان وقوع زلزله بیشترین آسیب به سقف و دیوارها وارد می‌شود. حال سوال بسیاری از افراد این است که برای مقاوم کردن از دیوارها و سقف‌ها از چه روش و چه مصالحی باید استفاده کرد؟

در چنین شرایطی بحث استفاده از میلگرد به میان می‌آید. برای امنیت دیوار و سقف باید به فکر یک راه‌ حل مناسب بود تا بتوان علاوه‌بر فراهم کردن امنیت کافی، هزینه‌ها را نیز تا حدودی کاهش داد.

میلگرد بستر می‌تواند بهترین المانی باشد که برای مقاوم ‌سازی ساختمان‌ها در برابر زلزله  از آن استفاده کرد. این موضوع یکی از مهم‌ترین مواردی است که علاوه‌بر افزایش مقاومت ساختمان می‌تواند از نظر اقتصادی نیز بسیار مناسب باشد. لازم است بدانید کاربرد میل‌گردها در دیوارچینی و همچنین ساخت بناهای مختلف بسیار مهم است.

 مزایای استفاده از میلگرد بستر چیست؟

 حال که تا حدودی متوجه شدید که میل‌گرد بستر چیست  بهتر است که با مزایای این محصول مهم در ساختمان‌سازی آشنا شوید. از جمله مهم‌ترین مزایای استفاده از این میلگرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایمنی و مقاوم ‌سازی ساختمان مهم‌ترین مزیت این محصول به حساب می‌آید. 

  • میلگرد ها پس‌ از گذشت مدت زمانی ازبین‌ رفته و دچار پوسیدگی می‌شوند. بنابراین انتخاب این مقطع فولاد می‌تواند بسیار عاقلانه و هوشمندانه باشد تا بتوان ساختمان را در شرایط بد و نامساعد مقاوم ساخت.
  • قیمت میلگرد  بستر بسیار مناسب است و از نظر اقتصادی می‌تواند مقرون ‌به ‌صرفه باشد.
  • جداسازی دیوارها و ستون‌ها یکی دیگر از خصوصیات بارز این نوع میلگرد ها است.

بررسی معایب میلگرد بستر، این معایب چیست؟

معایب میلگرد بستر را می توان موارد زیر دانست:

  • برای به کار بردن این میلگرد بایستی حتما تمامی محاسبات به صورت تخصصی و دقیق انجام شود.
  • عدم رعایت استاندارد برای استفاده از میلگرد بستر باعث شده تا خسارت بیشتری به ساختمان وارد شود.

img src="/images/معایب_میلگرد_بستر.jpg" alt="معایب می" width="443" height="" /></p> <h3>روش‌های "ستفاده از میلگرد های بستر چگونه است؟

استفاده از انواع میلگرد بستر به ۲ شکل امکان‌پذیر می‌باشد:

استفاده از میلگرد به شکل عمودی

این روش به این شکل است که با عبور از آرماتور به شکل عمودی و از بین بلوک آجرها و دیوار تا سقف بالا می‌رود. البته که دیوار به سقف متصل نخواهد شد و با سیمان یا بتن فضای خالی بین آرماتور و بلوک را پر خواهند کرد.

استفاده به روش افقی

در این روش مقاطع با فاصله‌های مشخصی از یکدیگر به‌ صورت افقی قرار می‌گیرند و بین آن‌ها سیمان و آجر برای پر کردن فضا استفاده می‌شود.

بررسی کاربرد میلگرد های بستر

معمولاً از میلگرد بستر در دیوارهای آجری و سفالی دیوارهای باربر وغیر باربر استفاده می‌ شود. مهم‌ترین ویژگی این محصولات این است که روش جوشکاری مقاومتی برای نصب آن‌ها استفاده می‌گردد و همین موضوع باعث شد تا مقاومت ساختمان را در برابر زلزله و آسیب‌های دیگر افزایش پیدا کند.

به ‌طورکلی در سازه‌های سفالی و یا آجری مشکلاتی وجود دارد که میزان مقاومت سازه را تحت تأثیر قرار خواهد داد و برای رفع این مشکل از میلگرد بستر استفاده می شود.