0سبد خرید
02166680105با ما تماس بگیرید:
تفاوت وال پست و میلگرد بستر

درمورد تفاوت میلگرد بستر و وال پست باید بگوییم که این دو محصول در واقع دو نوع میلگرد بسیار کاربردی بوده که در صنایع ساختمان ‌سازی با هدف افزایش مقاومت سازه ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تفاوت بین وال پست و میلگرد بستر و تشریح اصطلاحات

هر یک از این محصولات به روش‌های مختلفی نصب و پیاده‌سازی می‌شوند و حتی ممکن است کاربرد آن‌ها با دیگری تفاوت‌هایی داشته باشد. به‌ همین خاطر ما در این مطلب از سایت آهنیست قصد داریم به بررسی تفاوت این دو مدل میلگرد بپردازیم.

برای آغاز هر پروژه قطعاً خرید محصولاتی همانند میلگرد، تیرآهن، نبشی و دیگر مقاطع فولادی یکی از جزو الزامات می‌باشد. قیمت آهن مدام در حال نوسان است.

بنابراین استعلام قیمت میلگرد، قیمت تیرآهن و دیگر محصولات بسیار مهم بوده و به شما کمک خواهد کرد تا در زمان مناسبی برای خرید این محصولات اقدام کنید. چنانچه به ‌دنبال سایتی معتبر برای اطلاع از قیمت‌ها به‌صورت روزانه هستید، سایت آهنیست می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

وال پست چیست؟ تعریف اصطلاح وال پست 

میلگرد وال پست به ‌منظور توزیع یکنواخت نیروهای وارد شده بر دیوارها و به شکل چارچوب استفاده می‌شود. این مقطع فولادی به ‌طور معمول به‌ صورت چارچوب ‌هایی نظیر ناودانی، نبشی و یا قوطی‌های پروفیل تولید می‌شوند.

اگر در زمان ساخت دیوار دیوار ساختمان‌ها با اسکلت اصلی تطابق نداشته باشند، وقوع حادثه همانند زلزله قطعاً خسارت‌های بسیار زیادی را به بار می‌آورد. این محصول با متصل شدن به تیرها و ستون‌ها از روس جوشکاری به جهت جلوگیری از فروپاشی ساختمان در برابر نیروهای خارجی و کاربردی است.

در ادامه برای درک بهتر تفاوت وال پست و میلگرد بستر، به تعریف میلگرد بستر نیز می‌پردازیم.

میلگرد بستر چیست؟ میلگرد بستر در چه مواردی کاربرد دارد؟

استفاده از میلگرد بستر می‌تواند به سبکی سازه و افزایش استحکام آن کمک کند. در واقع ایجاد یک اتصال قدرتمند بین دیواره‌های دوجداره با استفاده از میلگرد بستر سبب شده تا از این نوع محصولات نسبت ‌به مدل وال پست بیشتر برای مقاوم‌ سازی ساختمان‌ها استفاده شوند.

میلگرد بستر از مفتول های استیل تشکیل می‌شود. مفتول‌های توری با مفتول‌های عرضی به‌ صورت نردبانی و خرپاها به یکدیگر جوش خورده و می‌تواند درنهایت یک میلگرد بستر مقاوم و باکیفیت را تولید کنند.

نوع میلگرد در اندازه‌های گوناگون و بر اساس میزان ضخامت براساس درزهای ملات به ساخت می‌رسد. میل‌گرد بستر بدلیل داشتن پوششی از گالوانیزه و به خواص رنگ‌پذیری در برابر عواملی همانند پوسیدگی و زنگ ‌زدگی هیچ‌گونه آسیبی نمی‌بیند و و می‌توان آن را در مکان‌هایی که رطوبت بالایی دارند، نیز استفاده کرد.

تشریح تفاوت های وال پست و میلگرد بستر

استفاده از وال پست و میلگرد بستر به‌ منظور مقاوم‌ سازی ساختمان‌ها و ایجاد استحکام کافی در دیواره‌ها می‌باشد. با وجود این که هر دو این میلگرد ها برای یک هدف استفاده می شوند، اما تفاوت‌های میان آن‌ها وجود دارد. مهم‌ترین تفاوت وال پست و میلگرد بستر به شرح زیر است:

  • نحوه اجرا و نصب میلگرد وال پست در مقایسه با میل‌گرد بستر پیچیدگی بیشتری می‌باشد.
  • اجرای میلگرد بستر در مدت ‌زمان کمتری صورت می‌گیرد. این در حالی است که برای اجرای وال پست و زمان زیادی نیاز خواهد بود.
  • بستر ها از نظر قیمت نسبت ‌به میلگرد روال پست قیمت مقرون ‌به‌ صرفه هستند.
  • میلگردهای بستر در مقایسه با وال پست از قابلیت‌های متمایزی نظیر انعطاف ‌پذیری، مقاومت دربرابر زنگ زدگی، مقاوم در برابر پوسیدگی برخوردارند.
  • مواد اولیه برای تولید میلگرد بستر معمولاً یک میلگرد با قطر ۴ میلی‌متر بوده که از جنس استیل می‌باشد. اما برای تو برای تولید وال پست از پروفیل نبشی، قوطی و یا ناودانی استفاده می‌کنند.

میلگرد وال پست بهتر است یا بستر؟

استفاده از میل‌گردهای بستر به ۲۰۰ سال پیش بازمی‌گردد و برای قرار گرفتن در فضاهای خالی در میان دیوار و ستون‌ها استفاده می‌شدند. با وجود این ‌که در بخش قبلی تفاوت وال پست و میلگرد بستر را به ‌طور کامل مورد بررسی قرار دهیم، اما ممکن است هنوز شما در انتخاب این محصولات تردید داشته باشید.

با توجه به ویژگی‌های میلگرد بستر می‌توان گفت که این محصول نسبت ‌به وال پست تمایز دارد و سالیان زیادی است که در صنایع ساخت ‌و ساز جایگزین وال پست شده‌ است.

نتیجه‌گیری

ما در این مطلب به بررسی کامل تفاوت میلگرد بستر و وال پست پرداختیم. استفاده از هر یک از این میلگردها با یک هدف انجام می‌شود و به ‌منظور افزایش مقاومت دیوارها و ستون‌ها است.

استفاده از میلگرد بستر بهتر است زیرا سبب شده تا بتوان در هزینه‌های نهایی پروژه تا حدی صرفه‌جویی نمود. شما می‌توانید ب به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر و همچنین اطلاع درمورد قیمت روز میلگرد و دیگر مقاطع فولادی به سایت ما مراجعه کرده و از این طریق در هزینه‌های خود برای ساختمان‌سازی صرفه‌جویی کنید.