0سبد خرید
02166680105با ما تماس بگیرید:
کارخانه جات تولید میلگرد

به دلیل این ‌که میلگرد جزء مصالح پر مصرف در صنایع عمرانی بوده و توزیع این محصول در بازار از اهمیت بسزایی برخوردار است، کارخانه‌های فراوانی در سطح کشور به تولید این مقطع فولادی پرکاربرد می‌پردازند. ما در این مطلب قصد داریم به معرفی کارخانجات تولید میلگرد به تفکیک هر استان بپردازیم.

می‌توان گفت قیمت روز میلگرد و دیگر مقاطع آهنی تا حد زیادی به کارخانه ‌های تولید کننده آن‌ها بستگی دارد. در واقع هر چه قیمت مواد اولیه، هزینه حمل و نقل و سطح کیفی تولید میلگرد افزایش پیدا کند، قطعاً قیمت نهایی آن در بازار نیز دچار تغییر چشمگیری خواهد شد.

درهرصورت شما باید برای خرید میلگرد در زمان درست جهت استعلام روزانه قیمت میلگرد اقدام کنید. چنانچه به ‌دنبال یک سایت مطمئن و معتبر برای بررسی قیمت میلگرد، قیمت تیرآهن، قیمت نبشی و ... هستید، آهنیست می‌تواند به شما کمک کند.

پراکندگی کارخانه‌ های تولید میلگرد در کشور

کارخانه‌هایی که به تولید میلگرد می‌پردازند، به شکل متوازنی در سراسر کشور به تاسیس رسیده اند. به‌ همین خاطر نیز خرید این محصول مهم و کاربردی در تمامی مناطق کشور بسیار راحت انجام می‌شود.

اکثر کارخانه‌ها در منطقه‌های شمال و شمال غرب و واقع شده‌اند و در منطقه‌های شرق و جنوب شرق تعداد کمتری کارخانه تولید کننده میلگرد و در کشور وجود دارد.

این موضوع سبب شد قیمت میلگرد که در مناطق شمالی به تولید می‌رسد، با توجه به سطح کیفی بالا و قیمت مناسبی داشته باشد.

تولید میلگرد دراستان‌های ناحیه شمال غربی

بیشترین تولیدات میلگرد در کشور ما که دارای ظرفیت تولید ۴ میلیون تن در سال است، در مناطق شمال غربی ایران و استان آذربایجان شرقی می‌باشد. تعداد این کارخانه‌ها سبب ایجاد یک بازار رقابتی و افزایش سطح کیفی محصولات شده ‌است.

کارخانه‌هایی همانند فولاد آذربایجان، فولاد کاوه، ظفر بناب، ارگ تبریز و فولاد صنعت بناب جزء مهم‌ ترین تولید کنندگان در این منطقه هستند.

استان‌های ناحیه شمال شرقی

کارخانه فولاد خراسان یکی از تولید کنندگان میلگرد در شمال شرق کشور بوده که می‌تواند تولید انواع میلگرد آجدار را با استفاده از روش‌های ترمکس و نورد گرم را انجام می دهد. ظرفیت تولید این کارخانه ۵۵۰ هزار تن در سال است. از دیگر کارخانه‌های تولید میلگرد در شمال شرق می‌توان به کارخانه نیک صدرای توس، فولاد کویر سمنان و شاهرود اشاره نمود.

استان‌های غرب و جنوب غربی

در مناطق غرب و جنوب غربی مجتمع‌های فولادسازی بسیار معروفی واقع شده‌اند. کارخانه‌هایی نظیر فولاد کرمانشاه، صبا فولاد زاگرس، همدان فولاد و صیادان ابهر جزو مطرح‌ترین کارخانه‌های تولید کننده میلگرد هستند. قیمت میلگرد زاگرس به دلیل تقاضای بالا در صنایع بسیار حائز اهمیت است.

کارخانه نور در کوثر اهواز که یکی از زیر مجموعه‌های اصلی میلگرد صنعت فولاد خوزستان است و دارای تولید سالانه ۵۵۰ هزار تن میلگرد ساده و آجدار بوده و جزو مهم‌ترین مجموعه‌های تولیدی در منطقه‌های غرب و جنوب غربی به حساب می‌آید.

مناطق جنوب شرقی

در منطقه‌های جنوب و جنوب شرق کارخانه‌های تولیدی در استان‌های کرمان و یزد واقع شده‌اند. کارخانه آهن و فولاد وافق سرمد ابرکوه، سیرجان حدید جزو مطرح‌ ترین تولید کنندگان میلگرد در جنوب شرقی هستند.

کارخانه‌ های تولید کننده میلگرد در شمال و مرکز

در منطقه‌های مرکزی و شمالی معروف‌ترین و معتبرترین مجموعه‌های تولید میلگرد واقع شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به کارخانه ذوب آهن اصفهان اشاره کرد. این کارخانه به تولید و میلگرد در سازه‌های متنوع می‌پردازد. با توجه به این‌ که سطح کیفی محصولات آن بسیار بالاست، نسبت ‌به رقبای خود در رتبه بالاتری قرار گرفته است.

ارزان ‌ترین برند میلگرد از نظر که سطح کیفی و قیمت

در حقیقت تمامی مدیران پروژه برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود باید حتماً باید در مورد تمامی کارخانه ‌های تولید کننده میلگرد در سراسر کشور تحقیق کنند تا بتوانند هزینه مناسبی را برای خرید میلگرد در نظر گرفته و هزینه پروژه نهایی را نیز برآورده کند.

برای این کار در ابتدا باید میزان میلگرد مورد نیاز را در نظر بگیرد. سپس با توجه به نیاز طرح عمرانی، برند و مدل میلگرد را نیز در انتخاب کند. در زمان انتخاب کارخانه تولید کننده میل گرد توجه به فاصله کارخانه می‌تواند در پروژه تأثیر خود را داشته باشد.

چرا که ازنظر زمانی و ازنظر قیمت با توجه با افزایش هزینه‌های حمل‌ و نقل می‌تواند در افزایش یا کاهش هزینه‌های پروژه مؤثر واقع شود.