0سبد خرید
02166680105با ما تماس بگیرید:
گریتینگ چیست

گریتینگ چیست: گریتینگ متشکل از عنصرهای فلزی بود که به شکل عرضی و طولی در کنار دیگر قرار گرفته‌اند و همانند ۱ شبکه توری هستند. از اصلی‌ترین ویژگی‌های این محصول می‌توان به وزن مطلوب، مقاومت بالا، قیمت مقرون ‌به ‌صرفه و ظاهری مناسب برای امکان عبور هوا است.

که سبب شده تا اکثر خریداران برای صرفه ‌جویی در هزینه‌ها آن را انتخاب کنند. گریتینگ را می‌توان در مدل‌های سینوسی، مثلثی و یا مربعی خریداری کرد. این صفحه حالت شکل مشبکی داشته و مدل فلزی آن میلگرد و تسمه ساخته می‌شود.

کاربردهای اصلی گریتینگ استفاده در سقف کاذب و کف‌پوش ها است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا در مورد این محصول اطلاعات کاملی را به شما ارائه دهیم.


همان ‌طور که بهتر می‌دانید، آهن‌آلات جزو محصولات پرکاربرد و مورد نیاز پروژه‌های مختلف هستند. بنابراین کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن‌ها و همچنین اطلاع از قیمت روز تیرآهن، قیمت نبشی، قیمت ناودانی و .... برای صنعتگران اهمیت بسزایی دارد.

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت انواع محصولات فولادی به سایت ما مراجعه کرده و از دقیق‌ترین قیمت‌ها اطلاع پیدا کنید.

انواع گریتینگ هایی که تولیدی شامل چه مواردی می شود؟

گریتینگ می‌تواند نمونه‌های مختلفی داشته باشد. خریداران بهتر است درمورد انواع مدل‌های این محصول اطلاعاتی را بدست بیاورند تا درنهایت بتوانند شبکه مورد نیاز خود را خریداری کنند. به‌ طورکلی این محصول در ۳ دسته‌بندی زیر قرار می‌گیرد:

گریتینگ اسلات

حفره‌های روی این محصول به شکل موازی هستند.

گریتینگ مشبک

حفره‌های روی صفحه حالت مربعی دارند.

گریتینگ پانچ

حفره‌ها به شکل دایره هستنند.

من توجه داشته باشید که قیمت گریتینگ در هر یک از مدل‌ها با دیگری تفاوت دارد. همچنین هزینه مواد اولیه نظیر همانند قیمت میلگرد، تسمه، شکل ظاهری ضخامت و اندازه نیز در قیمت نهایی محصول تأثیر خواهد گذاشت. شبکه‌ها از لحاظ جنس در دسته بندی زیر قرار می‌گیرند:

گریتینگ فلزی

این مدل ها معمولاً از جنس گالوانیزه، فولاد و چدن هستند.

محصولات غیر فلزی

این گریتینگ از جنس فایبرگلاس و یا کامپوزیت است. طبق توضیحات قبلی می‌توان از ساختار گریتینگ را این‌گونه در نظر گرفت که وزن آن به مقدار ضخامت، ارتفاع تسمه و فاصله بین حفره‌ها بستگی خواهد داشت.

گریتینگ در چه موارد مهمی کاربرد دارد؟

img src="/images/کاربرد_های_گریتینگ_چیست.webp" alt="کاربرد های گر" /></p> <p>شما باید برای خرید"؟ توجه داشته باشید که این محصول برای چه مکانی می‌خواهید. اما به ‌طورکلی کاربردهای این محصول در موارد زیر خلاصه می‌شود:

برای ساخت فیلترهای جریان

ازجمله کاربردهای اصلی این است که به عنوان فیلتر جریان آب در مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کف‌ پوش‌

در پله‌های اضطراری، پله‌ی کارخانه‌ها و ... علاوه‌بر استحکام باید شرایط به‌گونه‌ای باشد که نور از آن عبور کند، استفاده از گریتینگ کاربردی خواهد بود.

تهویه هوا

این صفحه در مکان‌هایی که به استحکام بالا و درعین‌حال نور احتیاج می‌باشد، استفاده می‌شود

بررسی مشخصات فنی گریتینگ

می‌توان گفت که گریتینگ متشکل از بخش‌های مختلفی است که وجود هر یک از قسمت‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.

تسمه باربر

مهم‌ترین قسمت این شبکه‌ها به حساب می‌آید که مقاومت و حالت کششی آن را تعیین می‌کند. برای این کار از تسمه‌های ماشین ‌کاری استفاده می‌گردد. اما براساس کاربردی گریتینگ می‌توان نوع تسمه را تغییرات داد. پیش ‌از خرید بهتر است که حتماً میزان مقاومت و تحمل وزن آن را مورد بررسی قرار دهید.

رابط

از میل‌گرد و تسمه رابط‌هایی ساخته می ‌شود که کاربرد آن‌ها و جلوگیری از خراب شدن شکل ظاهری گریتینگ است. رابط و تسمه به شکل عمودی به یکدیگر اتصال پیدا می‌کنند.

نگه‌ دارنده

نگه‌ دارنده وظیفه تثبیت تسمه‌ ها را به ‌عهده دارد و در توان باربری شبکه و هیچ‌گونه اثری نخواهد داشت. می‌توان گفت که بیشترین اثر نگه ‌دارنده روی ظاهر سازه‌ها است و می‌تواند در شکل‌های مختلف همانند تسمه، نیم تسمه و یا میل‌گرد تعیین شود.

چشمه

چشمه که به آن مش بندی نیز گفته می‌شود، فاصله‌ای بین تسمه های باربر و رابط ها ایجاد می‌کند. هرچه فاصله بین تسمه باربر ها کم‌تر باشد، میزان استحکام افزایش پیدا خواهد کرد. البته که در تعیین این فاصله‌ها مکانی در شبکه وجود دارد که باعث شد تا میزان استحکام نیز در نظر گرفته شود.

سخن پایانی

گریتینگ یک شبکه فلزی بوده که می‌تواند در زمینه ‌های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. این محصول براساس کاربردی که دارد در انواع مختلفی موجود است. اما شما باید پیش ‌از خرید برای کار مورد نظر خود و حتماً نسبت ‌به آن اطلاعات کافی را به دست بیاورید.