0سبد خرید
02166680105با ما تماس بگیرید:
کارخانه های تولید کننده فولاد ایران و جهان

مهم‌ترین عامل برای توسعه یافتن همه کشورهای دنیا تا حد بسیار زیادی به تولید و استفاده از فولاد بستگی خواهد داشت. به‌ حدی که استفاده از این فلز در هر کشوری می‌تواند به شکل قابل ‌توجهی باعث رشد اقتصادی آن‌ها شود.

زمانی‌که عرضه فولاد در یک منطقه وجود داشته باشد، به شکل کاملاً مستقیمی روی سطح کیفی دانش، فرهنگ و همچنین اشتغال ‌زایی مؤثر خواهد بود.

می‌توان گفت که این محصول بعد از نفت خام دومین ماده‌ای است که در کل جهان بسیار ارزشمند به حساب می‌آید. تولید فولاد در طی سه مرحله پیشرفت کرده‌است.

امروزه کارخانه های بسیار زیادی در زمینه عرضه فولاد در کشور و کل دنیا به فعالیت می پردازند. ما در ادامه به معرفی بهترین کارخانه های تولید کننده فولاد ایران و جهان می پردازیم.

تاثیرات مثبت تولید فولاد در اقتصاد


در طی این سال‌ها رشد اقتصادی به همراه نیاز جامعه به بازسازی ساختمان‌ها، تقاضا را برای تهیه فلزات تا حد بسیار زیادی افزایش داده است. در بازار جهانی رقابت کارخانه‌های تولید فولاد در ایران و جهان بسیار جدی است.

همین موضوع باعث شد تا صنایع دیگری نظیر صنعت خودروسازی، ساخت ‌و ساز، معدن و ... نیز توجه ویژه‌ای به این فلز داشته باشند. در حال حاضر نیز مراکز متعددی وجود دارند که به عرضه فولاد و دیگر آهن‌آلات صنعتی می‌پردازند.

چنانچه شما به‌ دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت قوطی آهن، قیمت قوطی پروفیل، قیمت روز میلگرد و دیگر محصولات مشابه هستید، می‌توانید به سایت ما مراجعه کنید.


معرفی کارخانه‌ های تولید کننده فولاد ایران


همان‌طور که متوجه شدید، تولید فولاد در ایران و کل دنیا از اهمیت بسزایی برخوردار است. این فلز توانسته تحولات زیادی را در صنایع مختلف ایجاد کند. در حال ‌حاضر در کشور ما کارخانه‌های زیادی به عرضه این فلز می‌پردازند.

ما در ادامه به‌ صورت جداگانه بهترین کارخانه های تولید کننده فولاد ایران و جهان به شما معرفی کرده و در مورد هریک توضیحاتی را به‌ اختصار شرح می‌دهیم.


کارخانه ‌های تولیدکننده فولاد در ایران


می‌توان گفت که عمده تولیدات فولاد در ایران مختص به شمش فولادی است که جزو محصولات بسیار پرکاربرد بوده و می‌تواند به‌ عنوان یک ماده اولیه جهت ساخت طیف گسترده‌ای از محصولات فلزی استفاده شود. این محصول را می‌توان در سه شکل بیلت، بلوم و اسلب به تولید رساند که هر یک دارای کاربرد مختص به خود هستند.


شرکت ذوب ‌آهن اصفهان


یکی از برترین تولیدکنندگان فولاد ایران شرکت ذوب ‌آهن اصفهان است. این کمپانی که دارای لقب مادر صنایع فولاد می ‌باشد، بزرگ‌ ترین و نخستین کارخانه‌ای بود که در این زمینه به فعالیت پرداخت و درحال‌حاضر نیز در سطح خاورمیانه در حوزه تولید شمش جایگاه ویژه‌ای دارد.


فولاد خوزستان


از جمله دیگر کارخانه‌های تولیدکننده فولاد ایران می‌توان به فولاد خوزستان اشاره کرد که به‌ عنوان دومین قطب عرضه فولاد خام در کشور شناخته می‌شود.

این کمپانی از سال 1362 در اطراف شهر اهواز به فعالیت می پردازد. فولاد خوزستان اولین شرکت داخلی کشور است که آهن و فولاد را با استفاده از روش احیای مستقیم و به کار بردن کوره قوس الکتریکی به تولید می‌رساند.


فولاد خراسان

img src="/images/فولاد_خراسان.jpg" alt="فولا" width="500" h" /></p><p><b" />این کمپانی "ارای دو کارخانه فولادسازی بوده که دارای ظرفیت و 4 میلیون تن شمش فولادی هستند و برای تولید این فلز از تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ای استفاده می‌شود.

معرفی بهترین کارخانه ‌های تولید کننده فولاد جهان


پس ‌از معرفی چندین کارخانه معروف و معتبر تولید کننده فولاد ایران بهتر است که کمپانی‌های خارجی را نیز به شما معرفی کنیم.


شرکت آرسلورمیتال


این شرکت بسیار قدرتمند بوده و به ‌صورت چندملیتی در لوکزامبورگ تاسیس شده‌است. آرسلورمیتال سالیان زیادی است که به عرضه محصولات فولادی می‌پردازد.

از جمله محصولات شرکت آرسلورمیتال می‌توان به ورق نورد گرم شده، ورق نورد سرد شده، گالوانیزه، ورق رنگی، میل‌گرد ساده و یا آجدار و دیگر آهن‌آلات و مقاطع پرکاربرد اشاره کرد.


شرکت بائواستیل


این شرکت پس ‌از آرسلورمیتال دومین تولید کننده فولاد در سطح جهان به حساب می‌آید. این کمپانی دارای یکی از سه خط بسیار مجهز و فولادی در دنیا است. میزان تولید فولاد خام در این کمپانی به حدود سی تن می‌رسد.


نیپون استیل


این کار خانه جزو برترین شرکت‌های فولادسازی ژاپن است که در رتبه سوم قرار دارد و برای تولید محصولات فولادی از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده می‌کند.


جمع‌بندی


ما در این مطلب به معرفی بهترین کارخانه‌های تولید کننده فولاد ایران و جهان پرداختیم. البته که تعداد این کارخانه‌ها بسیار زیاد بوده و ما در این مطلب به چند مورد از مهم‌ترین و معروف‌ترین آن‌ها اشاره کردیم.