0سبد خرید
02166680105با ما تماس بگیرید:
انواع قوطی آهن موجود در بازار

قوطی آهنی به عنوان یکی از پروفیل های فلزی به شمار می رود. برای بررسی انواع قوطی آهن موجود در بازار با ما همراه باشید.

قوطی آهنی چیست

یکی از تجهیزاتی که در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد، قوطی آهن بود که عمدتاً به شکل جعبه ای یا چهارگوش ساخته می شود. این پروفیل دارای سطح مقطع بلند و ثابت بوده و شبیه به لوله های توخالی طراحی می شود. در ادامه به کاربرد های پروفیل قوطی آهن می پردازیم.

برای اطلاع از قیمت روز قوطی پروفیل به آهنیست مراجعه کنید.

انواع قوطی آهن موجود در بازار

پروفیل قوطی آهن در ابعاد و اشکال مربعی و مستطیلی طراحی می شود. ضخامت قوطی های مربعی در ابعاد 10 میلی متر ۵۰۰ میلی متر متغیر بوده و در کمترین سایز می‌ تواند به یک سانتی متر کاهش یابد. ابعاد استاندارد پروفیل های مستطیلی متفاوت با پروفیل مربعی بوده و دارای طول و عرض متفاوتی است. کمترین طول قوطی های مستطیلی برابر با ۱۰۰ میلی متر و بیشترین از آن برابر با ۴۰ میلی متر است. همچنین می توانید در طول ۳۰۰ میلی متر نیز پروفیل قوطی مستطیل آهنی را خریداری نمایید.

ضخامت پروفیل های آهنی

پروفیل قوطی آهن در ضخامت های مختلفی توسط کارخانجات تولید کننده ورق های فولادی مبارکه اصفهان، فولاد گیلان و فولاد اهواز تولید می شود. با توجه به نوع پروفیل در ضخامت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

گروه اول به پروفیل های سبک مشهور بوده که دارای ضخامت ۰.۵ الی ۱.۵ میلی متر است.

پروفیل های ساختمانی دارای ضخامت ۲ الی ۳ میلی متر بوده و پروفیل ساختمانی که به صورت صنعتی استفاده می ‌شود دارای ضخامت بالای ۴ میلی متر است.

طول شاخه های قوطی آهنی

انواع قوطی آهن موجود در بازار ایران در سایز های استاندارد ۶ الی ۱۲ متری تولید می شود. با توجه به روش های جابجایی آن می‌توانید قوطی مناسبی خریداری نمایید. در نظر داشته باشید قوطی های دوازده متری وزن دو برابری با توجه به ضخامت قوطی خواهد داشت.

در صورتی که قصد اطلاع از قیمت روز میلگرد ، تیرآهن، قوطی و پروفیل، نبشی، ناودانی و انواع ورق را دارید، می توانید به سایت آهنیست مراجعه کرده و در مورد محصول مد نظر خود کسب اطلاع نمایید.

ساختار پروفیل های ساخت و ساز

پروفیل های ساخت و ساز به دو دسته پروفیل باز و بسته تقسیم بندی می شود. انواع میلگرد، تیر آهن، نبشی و ناودانی از پروفیل های باز به شمار رفته اما محصولاتی مانند قوطی، لوله و پروفیل های یو پی وی سی و غیره از پروفیل های بسته به شمار می رود. در زمان خرید باید به ابعاد و ضخامت پروفیل توجه کرده و می توانید با توجه به ابعاد دلخواه خود استعلام قیمت نمایید.

بسته بندی و ارسال قوطی آهنی

در زمان بسته بندی توجه به ضخامت پروفیل قوطی فلزی و ابعاد آن اهمیت بسیاری دارد. با توجه به اینکه قوطی آهنی در بسته بندی های ۱ الی ۲ تن بسته بندی می شود، باید از ضخامت های مشخصی در بسته بندی قوطی آهنی استفاده کرد تا حمل آسان و بی خطری داشته باشد.

کاربرد های قوطی آهنی

انواع قوطی آهن موجود در بازار ایران بیشتر در صنعت ساختمان و عمران مورد استفاده قرار می گیرد اما در کنار آن می توانید از انواع قوطی برای ساخت لوازم ورزشی، تفریحی، لوازم خانگی لوازم پزشکی، طراحی و ساخت خودرو و تجهیزات حمل و نقل استفاده نمایید. علاوه بر متریال فلزی از متریال های آلومینیومی و غیره نیز طراحی می شود. این در این بحث صرفا به بررسی و معرفی قوطی آهنی می‌ پردازیم.

قوطی ستونی

قوطی ستونی جزو پروفیل های آهنی بود و از ورق های سیاه فولادی تولید می شود و می توانید این محصول را از مجموعه آهنیست خریداری نمایید. قوطی ستونی در ستون ساختمان ها و سوله ها مورد استفاده قرار گرفته و می توانید در شاخه های ۱۲ و ۶ متری خریداری نمایید. حداکثر ابعاد قوطی ستونی ۴۰۰ در ۴۰۰ میلی متر است. یکی از موارد حائز اهمیت وزن قوطی ستونی بوده که هرچه افزایش یابد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد.

جمع بندی

در این بحث به بررسی انواع قوطی آهن موجود در بازار ایران پرداختیم. در صورتی که قصد خرید انواع آهن آلات مانند میلگرد، تیر آهن، پروفیل نبشی، ناودانی، انواع ورق و تجهیزات مشابهی را دارید، می توانید برای بررسی جزئیات به سایت آهنیست مراجعه نمایید. امیدواریم مطالب بررسی شده مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

مطالب مرتبط :

قیمت روز پروفیل

قیمت قوطی آهن