0سبد خرید
02166680105با ما تماس بگیرید:
نوسانات قیمت میلگرد

در حال حاضر در بازار فولاد و آهن وضعیتی حاکم بوده که در ۲۰ سال اخیر بی‌سابقه است. قطعاً در این موضوع می‌تواند تا حد بسیار زیادی به ضرر افرادی باشد که در پروژه‌های عمرانی فعالیت می‌کنند.

ما در این مطلب قصد داریم در مورد این‌ که آیا قیمت میلگرد کاهش پیدا می کند؟ توضیحاتی را بیان کنیم

قطعاً برای خرید هر نوع محصول هر مدل مقطع فولادی شما باید در زمان درستی جهت استعلام قیمت‌ها اقدام نمایید. تا بتوانید در یک بازه زمانی مناسب جهت خرید این محصولات اقدام کنید.

سایت آهنیست به‌ عنوان یکی از فروشندگان برتر محصولات فولادی می‌تواند برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد قیمت تیرآهن، قیمت نبشی و قیمت روز میلگرد به شما کمک کند. بنابراین شما می‌توانید برای استعلام قیمت تمامی آهن‌آلات به سایت ما مراجعه کرده و از قیمت‌ها به شکل دقیق مطلع شوید.

کاهش قیمت آهن و میلگرد 

در حقیقت با توجه به اتفاقاتی که اخیراً پیش آورده آمده و همچنین به بلاتکلیفی برجام، کسانی که در فروش آهن‌آلات و مقاطع فولادی و فعالیت می‌کنند قیمت بعضی از محصولات خود را و افزایش و یا کاهش دادع اند.

هر گونه مسائل سیاسی چه مثبت و چه منفی تأثیرات خود را در نرخ دلار، طلا و آهن دارد. موردی که برای همه افراد خوشایند است و عدم افزایش قیمت‌ها توسط برندهای تولید کننده می‌باشد. درواقع با وجود این ‌که زمان کمی تا پایان سال باقی ‌مانده و احتمال افزایش یا کاهش قیمت میلگرد بسیار پایین است، در این مدت زمان بازار آهن در ثبات قرار خواهد گرفت.

اما جوهای سیاسی سبب شده تا احتمال افزایش قیمت میلگرد برای فروشندگان و خریداران وجود داشته باشد. چنانچه می‌خواهید درمورد قیمت میلگرد اطلاعات کافی را بدست بیاورید، می‌توانید به سایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان فروش در تماس باشید.

 آیا میلگرد ارزان می‌شود؟

 در واقع قیمت ؟و دیگر محصولات فولادی به عوامل متعددی با وابسته است که مهم‌ترین آن‌ها و متشکل از  نوسانات ارز، کارخانه‌های تولید کننده، هزینه مواد اولیه، میزان عرضه و تقاضا، شرایط بازار جهانی آهن و شرایط بورس بستگی خواهد داشت. براساس فاکتورهای مذکور، در پاسخ به این سوال آیا قیمت میلگرد کاهش پیدا می کند  یا خیر ؟ باید بگوییم که حتماً باید تمام عوامل را در نظر بگیرید.

میلگرد بخریم یا زوده؟

در پاسخ به این سوال باید بگویییم که شما بایستی عوامل و فاکتورهایی را بررسی کنید. مهم‌ترین مواردی که برای خرید میلگرد باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید ،عبارت‌اند از:

دنبال کردن فضاهای رسانه‌ای؛ به‌ طورکلی رسانه قدرتمند بوده و می‌تواند به‌صورت دقیق در مورد افزایش یا کاهش محصولاتی نظیر میلگرد به شما اطلاعاتی را ارئه دهد.
 
اکثر رسانه‌های معتبر در مورد قیمت میلگرد کاملاً تحقیق کرده و از جزئیاتی همانند محدودیت برقی، تولید فولاد و ...  اطلاعاتی را دارند و می‌توانند به ‌طور دقیق به افراد کمک کنند تا در زمان درستی جهت خرید میل‌گرد اقدام کنند.
 
نوسانات ارز نیز یکی ازعوامل مهم بود که برای خرید میلگرد باید در نظر گرفته شود. زیرا نرخ ارز و دلار نقش مهمی را در تورم‌ها را خواهد داشت.
 
اختلاف نرخ دلار نیمایی و آزاد که سبب تورم شده‌ است، می‌تواند شما را از بلاتکلیفی برای خرید میلگرد دربیاورد.

 احتمال کاهش قیمت میلگرد

برای پاسخ دقیق و ارسال بایستی حتماً به آینده و چشم‌انداز مشخصی داشت. در صورتی‌ که قیمت دلار به ۴۰ هزار تومن برسد،  یا این‌که روی قیمت ۳۵ هزار تومن باقی بماند، قیمت میل‌گرد تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

البته مواردی همانند میزان عرضه و تقاضا نیز در روند صعودی و نزولی قیمت میلگرد تأثیر گذار هستند. در چند روز اخیر با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور به شایعات زیادی درمورد افزایش چشمگیر قیمت مقاطع فولادی وجود دارد. 

فاکتورهای مؤثر در قیمت میلگرد چیست؟

 عوامل زیر می‌توانند به ‌شدت بر قیمت نهایی میلگرد تأثیر گذار باشند:

بازار ارز

بازار جهانی 

مواد اولیه 

جمع‌بندی 

در پاسخ به این سوال که آیا قیمت میل‌گرد کاهش می‌یابد؟ بایستی بگوییم که این مورد به عوامل متعددی بستگی دارد. اما در حال ‌حاضر با توجه به افزایش قیمت چشمگیر نرخ ارز قطعاً مقاطع فولادی نیز دچار افزایش قیمت خواهد شد.

به ‌طور کلی قیمت میلگرد های  ساده و آجدار با دلار رابطه کاملاً مستقیمی دارد. چنانچه قیمت دلار کاهش پیدا کند، قیمت این محصولات نیز قطعاً ارزان خواهد شد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که مهم‌ترین فاکتور در تعیین قیمت میلگرد و دیگر محصولات آهنی نوسانات ارز است.