0سبد خرید
02166680105با ما تماس بگیرید:
نحوه تولید انواع پروفیل

تولید انواع پروفیل در کارخانه های فولاد سازی با تجهیزات تخصصی انجام می شود. برای بررسی جزییات و نحوه تولید انواع پروفیل با ما همراه باشید.

نحوه تولید انواع پروفیل

یکی از روشهای شکل دهی و طراحی قطعه های فولادی، تولید انواع پروفیل است که از دو روش برای ساخت و تولید انواع پروفیل مورد استفاده قرار می گیرد. روش های ساخت پروفیل شامل روش مستقیم و غیرمستقیم بوده که در ادامه به مراحل این دو روش می پردازیم.

برای اطلاع از قیمت روز پروفیل به آهنیست مراجعه کنید.

روش مستقیم

در مرحله اول برش ورق انجام شده که ابتدا ورق باز شده سپس با عبور از گیوتین به‌صورت نوار هایی با عرض و طول مشخص تبدیل می شود. در ادامه پروفیل های برش خورده از بین چندین غلطک گذشته و به صورت صاف ایجاد می شود. در ادامه نوار های ساخته شده را بین چندین غلتک با سایز های مختلف عبور داده تا سطح نوار ورق به شکل مورد نظر به وجود می آید.

مرحله سوم مربوط به جوشکاری پروفیل است که ابتدا عملیات تاب گیری برای جلوگیری از خمش و انحنای پروفیل انجام می شود. در ادامه دو لبه پروفیل به یکدیگر جوش داده شده و قطعه مورد نظر تولید می شود.

برای اطلاع از قیمت روز قوطی پروفیل به آهنیست مراجعه کنید.

جوشکاری مقاومتی چیست

یکی از جدید ترین روش ها جوشکاری مقاومتی بوده که از جریان الکتریسیته با فرکانس بالا برای جوش استفاده می شود. در این روش با توجه به مقاومت فلز در برابر جریان عبوری باعث می شود که لبه های ورد به یکدیگر به دلیل بالا رفتن دما به شکل خمیری ایجاد شود. با توجه به غلطک های تعبیه شده باعث جوش کاری می شود.

اگر قصد خرید انواع تیرآهن، میلگرد، پروفیل نبشی، ورق های فلزی، فولادی و موارد مشابهی را دارید، به سایت آهنیست مراجعه نمایید. جهت اطلاعات بیشتر و یا اگر سوالی در مورد موارد بررسی شده دارید، به فروشگاه آنلاین آهنیست مراجعه کرده یا با کارشناسان فنی سایت در ارتباط باشید.

جوشکاری زیر پودری

در نظر داشته باشید جوشکاری روش های مختلفی دارد. به جز روش جوشکاری مقاومتی، می توانیم به جوشکاری زیر پودری اشاره نماییم. این روش یک فرایند جوشکاری قوسی متداول است که بین الکترود درحال تغذیه و فلز تشکیل می ‌شود. این القا باعث ذوب فلز پایه و اتصالات آن می شود.

پیشنهاد : قیمت روز تیرآهن

روش غیر مستقیم تولید انواع پروفیل

در روش غیرمستقیم ابتدا در دستگاه اصلی نورد یکی از سه روش خم کردن لوله به پروفیل مد نظر تبدیل می شود. سپس از جوش دو لبه با فشار بالا انجام می ‌شود که در آخر محصول مورد نظر تولید و برای برش در طول مد نظر ارسال می شود. در نظر داشته باشید روش غیر مستقیم بدون جوش انجام شده و فاصله هوایی بین اینداکتور و لوله به حداقل اندازه انتخابی بستگی دارد. در نتیجه می توان برای تولید انواع پروفیل از روش های مستقیم و غیر مستقیم استفاده نمایید.

تولید انواع پروفیل بر حسب ساختار آن

پروفیل ها کاربرد مختلفی داشته که می توانیم به پروفیل های مربع و مستطیل اشاره نماییم که در راه پله ها، خیابان ها، منازل و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. پروفیل ها از لحاظ ساختار به پروفیل های سبک، پروفیل سنگین، پروفیل سی، پروفیل زد، پروفیل آبرو، پروفیل گالوانیزه، پروفیل در و پنجره، پروفیل یو پی وی سی، پروفیل کامپوزیتی، پروفیل استیل، پروفیل آلومینیومی و پروفیل مکزیکی تشکیل می شود.

پیشنهاد : قیمت روز میلگرد

مجموعه های تولید انواع پروفیل

در ایران مجموعه های بزرگی در تولید انواع پروفیل فعالیت می کنند که می توانیم به شرکت جهان پروفیل پارس، شرکت نورد لوله یاران، شرکت لوله و پروفیل صابری، شرکت صنعتی شرق تهران، صنایع فولاد هیربد زرندیه، کارخانجات نورد پروفیل ساوه و شرکت پروفیل نیکان اصفهان اشاره نماییم.

جمع بندی

در این بحث به صورت تخصصی در مورد نحوه تولید انواع پروفیل صحبت کردیم و سعی داشتیم به روش های مستقیم و غیرمستقیم در تولید انواع پروفیل اشاره نماییم. در ادامه به مجموعه های تولید پروفیل اشاره کردیم.

در صورتی که قصد خرید انواع تجهیزات آهن آلات به قیمت انبار، سریع و مطمئن را دارید، می توانید از خدمات سایت آهنیست استفاده نمایید. به قیمت روز انواع فلزات و محصولات شرکت ها و کارخانه های فولاد ایران را از طریق این مجموعه خریداری نمایید. اگر قصد اطلاعات بیشتر از جزئیات و اطلاع از انواع آهن آلات دارید، به سایت آهنیست مراجعه نمایید. امیدواریم مطالب بررسی شده مورد توجه شما قرار گرفته باشد.