0سبد خرید
02166680105با ما تماس بگیرید:
پروفیل چهارچوب چیست؟ انواع مکزیکی و فرانسوی

پروفیل های فرانسوی و مکزیکی جز پروفیل های شناخته شده و پرکاربرد بوده که از لحاظ طراحی و شکل ظاهری با همدیگر متفاوت هستند. پروفیل های مکزیکی را با نام پروفیل قاشقی می شناسند. اگر قصد آشنایی بیشتر با پروفیل چهارچوب مکزیکی و فرانسوی را دارید، با ما همراه باشید.

معرفی پروفیل مکزیکی

یکی از قطعه های پرکاربرد فولادی برای ساخت انواع درب و پنجره، نرده کشی ساختمان ها، ساخت اسکلت فلزی و ساخت ستون ها مورد استفاده قرار می گیرد. پروفیل قوطی آهنی در اشکال مربعی و مستطیلی شکل طراحی می شود. پروفیل های مکزیکی ویژگی ها و کاربرد های خاصی داشته و برای درب های ورودی پنجره های پی وی سی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر قصد خرید انواع پروفیل های مکزیکی و فرانسوی را دارید، می توانید به سایت فروشگاه آنلاین آهنیست مراجعه کرده و با توجه به قیمت روز پروفیل اقدام به خرید محصول مورد نظر خود نمایید. جهت استعلام قیمت میلگرد، تیرآهن، پروفیل نبشی، ناودانی و انواع ورق به سایت آهنیست مراجعه کنید.

انواع پروفیل مکزیکی

پروفیل های مکزیکی در دو نوع پروفیل مکزیکی بیرون و پروفیل مکزیکی انحنای درون تقسیم‌ بندی می‌ شود. می ‌توانید از این پنجره ها برای دذب هاب ضد سرقت و کاربرد های خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. برای ساخت انواع درب های ترکیبی با ام دی اف و اچ دی اف بهترین گزینه محسوب می شود. بسته بندی پروفیل های مکزیکی 33 الی 36 شاخه بوده و وزن هر شاخه ای آن ۲۶ کیلوگرم است. طول شاخه ۶ متر بوده و ضخامت آن حدود ۲ میلی متر تعیین می شود.

در ادامه بحث به بررسی تخصصی انواع پروفیل مکزیکی پرداخته و کاربرد ها و مصارف آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

پروفیل فرانسوی

یکی دیگر از انواع پروفیل های کاربردی، پروفیل فرانسوی بوده که از این پروفیل ها نیز برای ساخت درب و پنجره آهنی مورد استفاده قرار می گیرد. پروفیل های فرانسوی از روش نورد سرد طراحی و تولید می‌ شود و باید تمامی استاندارد های روز اروپا و آمریکا را داشته باشد. برای ساخت پروفیل فولاد با انواع فلزات دیگر مانند کربن، سیلیس، گوگرد، فسفر و منگنز ترکیب می شود که کیفیت آن افزایش یافته و استحکام آن نیز بیشتر شود.

پیشنهاد : قیمت قوطی پروفیل

کاربرد های پروفیل فرانسوی

پروفیل فرانسوی کاربرد های مشابهی مانند پروفیل مکزیکی برای درب و پنجره، کنار پله ها، زه کشی دیواره کارخانجات، پیاده رو ها، خیابان ها و پروفیل فرانسوی استفاده نمایید. برای اتاق خواب پروفایل فرانسوی بهترین گزینه محسوب می‌شود اما در ادامه به بررسی تفاوت ها و شباهت های انواع پروفیل مکزیکی و فرانسوی می ‌پردازیم.

تفاوت های مشخص پروفیل مکزیکی و فرانسوی

وزن پروفیل ها

یکی از تفاوت های مشخص پروفیل مکزیکی و فرانسوی، وزن بیشتر پروفیل مکزیکی است که حدود ۱۵ درصد هم بیشتری دارد. وزن پروفیل های فرانسوی کمتر از پروفیل های مکزیکی است. به طوری که اگر پروفیل به طول ۶۰ سانتی متر با ضخامت ۲ میلی متر را در نظر بگیریم، وزن حدودی ۲۴ کیلوگرم خواهد داشت. در صورتی که با همین مشخصات ذکر شده پروفیل چهارچوب مکزیکی ۲۸ الی ۲۹ گرم خواهد بود.

شکل پروفیل ها

از لحاظ شکل ظاهری در چهارچوب مکزیکی دارای خم قوسی شکلی بوده که به سمت بیرون یا داخل ایجاد شده است. در چارچوب های فرانسوی به شکل صاف بوده و حالت قاشقی یا قوسی شکل ندارد. این دو مورد یعنی اختلاف وزن و شکل ظاهری از مهم ترین تفاوت های پروفیل چهارچوب فرانسوی به شمار می رود.

در صورتی که قصد خرید تیرآهن و قوطی پروفیل با توجه به آخرین محصولات تولید شده در کارخانجات تولید فولاد کشور را دارید، می توانید با مقایسه محصولات تولید کنندگان در سایت آهنیست، محصول مورد نظر را خریداری نمایید. از محصولات این مجموعه می توانیم به ورق سیاه ۵ میل، محصولات ذوب آهن اصفهان، تعاونی فولاد علویجه، صنعت تجاری پردیس آذربایجان، شرکت فولاد الماس یزد، صنایع فولاد آذر گستر سدید و کارخانه میلگرد پردیس سلفچگان و غیره اشاره نماییم.

جمع بندی

بحث امروز ما در مورد پروفیل چهارچوب مکزیکی و فرانسوی بود. امیدواریم مطالب بررسی شده مورد توجه شما قرار گرفته باشد. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید. برای هر گونه استعلام و اطلاع از قیمت آهن و مشتقات آن و قیمت پروفیل علویجه با کارشناسان سایت آهنیست در تماس باشید.

مطالب مرتبط :

قیمت روز تیرآهن

قیمت روز میلگرد