0سبد خرید
02166680105با ما تماس بگیرید:
کاربرد ورق در ساختمان سازی

می‌توان گفت که کاربرد ورق در ساختمان ‌سازی بسیار مهم بوده و وجود این محصول در تمام پروژه‌ های ساخت‌ و ساز از اهمیت بسزایی برخوردار است. قیمت روز ورق های ساختمانی براساس کاربرد، نوع و اندازه‌ای که دارند، مشخص می‌شود. همچنین این محصول جزو پرکاربردترین مصالح ساختمانی بوده که ممکن است در بخش‌های مختلف نیاز به استفاده از آن باشد. مواد اولیه‌ای که در تولید ورق بکار می‌رود نیز می‌تواند وجه تمایز میان نمونه‌های مختلف ایجاد کند. ورق که بیشترین کاربرد را در ساخت ‌و ساز دارد مدل‌های فلزی و فولادی بود که آن همین محصولات نیز در مدل‌های متنوعی به تولید می‌رسد. ما در این مطلب قصد داریم تا به ‌طور کامل در مورد کاربرد ورق ساختمانی صحبت کنیم. بنابراین توصیه می‌شود که از من در ادامه با ما همراه باشید.

 شما می‌توانید به‌ منظور استعلام قیمت آهن اصفهان، قیمت میلگرد، قوطی و قیمت روز نبشی که جزء مهم‌ترین مصالح ساختمانی هستند، به آهنیست مراجعه کنید.

انواع ورق ساختمانی

ورق ساختمانی یکی از انواع ورق‌های فلزی بود که یکی از مصالح بسیار پراهمیت و کاربردی در ساختمان ‌سازی به حساب می‌آید. این ورق‌ها معمولاً از جنس فولاد هستند. فولاد قطعه‌ای فلزی بود که ضخامت آن نسبت ‌به آهن تا حدودی و دیگر فلزات تا حدودی کم‌تر می‌باشد و عرض و طول آن‌ها نسبت ‌به ورقه‌های آهنی دیگر بیشتر است. می‌توان این ورق را به ‌صورت رول در بازار خریداری کرد. معمولاً برای تولید ورق ساختمانی از فرایند نورد گرم و شمش فولاد استفاده می‌شود.

 وجود ویژگی‌هایی در این ورق‌ها همانند مقاومت بالا،  سبب شده تا مهندسین و معماران به آن اهمیت ویژه‌ای بدهند. این ورق ها دارای مدل‌های مختلفی هستند که که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ورق روغنی، ورق گالوانیزه و سیاه اشاره کرد که هر کدام به نوعی در ساختمان ‌سازی استفاده می‌شوند. اما به آن دسته از ورق ‌هایی که بیشترین استفاده را در ساخت ‌و ساز دارند ورق سیاه و روغنی هستند و هر که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

 کاربرد ورق سیاه در ساختمان ‌سازی

 ورق سیاه نوعی فلز بوده که از فرایند نوری برای تولید آن استفاده می‌شود و آن ورق گرم نیز می‌گویند. این محصول از مصالح بسیار کاربرد در ساخت ‌و ساز به حساب می‌آید که به‌ منظور تعیین کیفیت آن از شاخص استیل استفاده می‌گردد. ورق‌های سیاه به شکل برش یا رولی در بازار قابل خریداری هستند. همچنین درصد بالایی از کربن در ساختار آن‌ها وجود داشته که سبب افزایش مقاومت آن‌ها می‌شود. به‌ همین خاطر نیز به شکل گسترده‌ای در ساختمان ‌سازی و ساخت انواع سوله استفاده می‌شود.

 ورق روغنی

 در خصوص کاربرد ورق در ساخت سازی لازم است بدانید که ورق روغنی نیز  کاربرد ویژه‌ای در ساخت ‌و ساز دارد. این ورق براثر فرایند نور سرد به تولید می‌رسد و سطح آن نیز بسیار درخشنده و زیباست. ورق های روغنی برای ساخت سوله استفاده می‌شوند. چنانچه روی سطح این ورق از یک لایه رنگی استفاده شود، مقاومت آن دربرابر اکسید آهن نیز افزایش پیدا کرده و زنگ نمی ‌زند. قیمت ورق روغنی نیز به نوسانات ارز و بازار آهن بستگی دارد.

 قیمت ورق‌های ساختمانی

کاربرد ورق در ساختمان‌ سازی بسیار مهم است. این محصول به وفوردر سازه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توان گفت که قیمت این محصول به عوامل مختلفی همانند نوسان ارز، جنس، کارخانه تولید کننده و کاربردی که دارد بستگی خواهد داشت. شما می‌توانید به ‌منظور کسب اطلاعات بیشتر درمورد قیمت این محصول و قیمت نبشی 6 اصفهان و مقایسه آن با قیمت میلگرد کلاف و قیمت قوطی ، نبشی، تیرآهن، میلگرد و....به سامانه معتبر آهنیست مراجعه کنید.

 خرید آنلاین  ورق

بدون شک هر پروژه ای برای شروع به مصالح متعددی نیاز دارد و عدم وجود هر یک سبب شده تا به طور کلی مراحل ساختمان سازی به درستی پیش نرود. وجود تک تک مقاطع فولادی همانند قوطی، نبشی، تیرآهن، میلگرد و انواه ورق در ساختمان سازی بسیار حائز اهمیت است. همچنین این محصولات باید در سطح کیفی بالا خریداری شوند. این روز ها خرید آنلاین گزینه ای است که می توانند برای صرفه جویی در زمان و هزینه به افراد کمک کند. سایت آهنیست با داشتن چندین سال سابقه در حوزه فروش آهن آلات و مقاطع فولادی، شرایط را برای خرید این محصولات را به صورت آنلاین  و تلفنی فراهم کرده است. همچنین شما می توانید قیمت دقیق و بروز محصولات را بدون هیچ تغییری در سایت مشاهده کنید.

 ورق‌های فلزی یکی از مصالح بسیار پرکاربرد در ساختمان‌سازی هستند که در ساخت انواع سازه‌ها، از جمله سوله‌ها، نقش مهمی ایفا می‌کنند. استفاده از ورق‌های فلزی به دلیل مقاومت بالا، دوام طولانی و انعطاف‌پذیری در طراحی، مورد توجه بسیاری از مهندسان و معماران قرار گرفته است.

یکی از نکات مهم در بررسی کاربرد ورق در ساختمان‌سازی، تأثیر آن بر هزینه ساخت هر متر سوله است. ورق‌های فلزی به دلیل خواص منحصر به فرد خود، می‌توانند به کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی در ساخت سوله‌ها کمک کنند.